تداوم نشست های کارشناسی برای پیگیری مسایل ناشنوایان

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی در جمع نمایندگان تشکل های ناشنوایان، بر تداوم نشست های کارشناسی برای رسیدگی، پیگیری و رفع موانع پیش رو تاکید کرد.

نشست صمیمی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان بهزیستی کشور  با موسسات غیر دولتی فعال در حوزه ناشنوایان سراسر کشور و ناشنوایان منتخب استانها به مناسبت روز جهانی ناشنوایان، بصورت ویدئو کنفرانس در ساختمان مرکزی بهزیستی برگزار شد.

حضور فعالان نمایندگان تشکل های ناشنوایان آذربایجان شرقی در نشست مشترک ویدیو کنفرانسی با  وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی قابل توجه بود.

در ادامه این نشست، نماینده جامعه ناشنوایان آذربایجان شرقی به بیان دغدغه ها و موانع موجود در برخورداری از امکانات جامعه پرداخت که مهمترین آنها استفاده از مترجم زبان اشاره استاندارد در اماکن عمومی و برنامه های صدا و سیما، کمک هزینه ودیعه مسکن و موارد مختلف دیگر بود.

 هزینه های مربوط به تحصیل، طراحی و اختصاص پلاک ویژه ناشنوایان، اشتغال و حل معضل بیکاری و نیز نظارت بر اجرای قانون تخصیص سه درصد از سهمیه استخدام ادارات دولتی به افراد دارای معلولیت نیز از جمله موارد دیگر مطروحه توسط نمایندگان ناشنوایان استان ها بود.

در ابتدای این نشست صمیمی، دکتر صحاف مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی در جمع نمایندگان تشکل ها و موسسات غیردولتی ناشنوایان، بر تداوم نشست های کارشناسی برای رسیدگی، پیگیری و رفع موانع پیش رو تاکید کرد.

گفتنی است تعدادی از مدیران و دست اندرکاران تشکل های غیردولتی ناشنوایان در استان، به علت درگیری با بیماری کرونا، نتوانستند در این نشست حضور یابند.

کد خبر 23717

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد