مدیر بهزیستی شهر تهران گفت: درصدد هستیم تا با همکاری نهادهای مختلف زبان اشاره را در دستگاه‌ها و اماکن عمومی ترویج دهیم تا ناشنوایان به راحتی بتوانند با سایر شهروندان ارتباط برقرار کنند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از ایرنا، سیدسعید آرام  اظهار داشت: زبان ناشنوایان اشاره است و از همین‌رو این حق مسلم آنان به شمار می‌رود که از خدمات دستگاه‌های مختلف و همچنین برنامه‌های صدا و سیما به واسطه این زبان بهره‌مند شوند.
وی با تاکید بر اینکه ناشنوایان افرادی توانمند و دارای استعداد بالا در عرصه‌های مختلف از جمله ورزشی هستند، اظهار داشت: پنج هزار ناشنوای تهرانی در رشته‌های متنوع ورزشی فعالیت می‌کنند و بسیاری از این افراد جزو قهرمانان ملی و بین‌المللی هستند.
«آرام» با تاکید بر اینکه مهمترین دغدغه ناشنوایان استفاده از خدمات شهری و اجتماعی است، اضافه کرد: باید زمینه‌ای فراهم شود تا برنامه‌های صدا و سیما هم به زبان اشاره پخش شود تا این افراد به عنوان قشری از جامعه بتوانند از آن استفاده کنند.
وی همچنین راجع به خدماتی که به ناشنوایان عرضه می‌شود، بیان کرد: از ابتدای امسال ۴۰ مددجو از طریق کمک‌های دولتی و خیران، عمل کاشت حلزون شنوایی را انجام دادند.
به گفته وی کاشت حلزون برای هر فرد هزینه‌ای بالغ بر ۳۶ میلیون تومان دارد که ۳۰ میلیون آن از سوی صندوق ذخیره ارزی و ۶ میلیون توسط مددجو تامین می‌شود که از این مبلغ نیز چهار میلیون تومان توسط بهزیستی و مابقی توسط خیران هزینه می‌شود.
مدیر بهزیستی شهر تهران با اشاره به غربالگری شنوایی نوزادان نیز اظهار داشت: برای ۸۰ درصد نوزادان تهرانی این تست غربالگری انجام می‌شود به گونه‌ای که از ابتدای امسال تاکنون ۱۷ هزار نوزاد شنوایی‌سنجی شده‌اند.
وی از خانواده‌ها خواست نسبت به شنوایی‌سنجی نوزادانشان اقدام کنند تا به سرعت و در کوتاه‌ترین زمان این اختلال شناسایی و درمان شود.
«آرام» با بیان اینکه ۱۴ هزار و ۵۰۰ ناشنوا در بهزیستی تهران دارای پرونده هستند، اضافه کرد: این افراد از خدمات مختلف درمانی، آموزشی و تجهیزاتی بهره‌مند می‌شوند؛ همچنین تسهیلات اشتغال تا سقف ۵۰ میلیون تومان اعطا و خدمات بیمه‌ای نیز به آنان ارائه می‌شود.
به گفته وی در شهر تهران ۸۰ هزار مددجوی بهزیستی زندگی می‌کنند و سال گذشته ۱۰۰ مورد عمل کاشت حلزون بر روی مددجویان بهزیستی شهر تهران انجام شده بود.

کد خبر 23712

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد