نشست صمیمانه مدیرکل بهزیستی استان با انجمن ناشنوایان

به مناسبت ۹ مهرماه و روز جهانی ناشنوایان نشست صمیمانه مدیرکل بهزیستی استان به همراه معاونین خود با انجمن ناشنوایان در جهت پیگیری مشکلات، چالش ها و موانع پیش روی این عزیزان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز، در ابتدای جلسه مسئول انجمن ناشنوایان و نماینده ناشنوایان ضمن تقدیر و تشکر از مدیرکل بهزیستی استان و همکاران وی بابت تشکیل این جلسه و خدماتی که به جامعه ناشنوای استان ارائه میدهند مطالبات و درخواست های خود را مطرح کرد و افزود: یکی از درخواست هایی که دارم در زمینه مستمری ناشنوایان است که تعداد کمی از این افراد در حال حاضر مستمری دریافت میکنند و انتظار ما این است که بررسی بفرمائید و در  صورت امکان تعداد بیشتری در این لیست قرار گیرند.

وی افزود : ما فعالیت های فرهنگی، ورزشی و هنری زیادی در انجمن ناشنوایان انجام می دهیم از جمله گروه سرود و مسابقات کشوری و استانی که عزیزان تیم هایی تشکیل داده و فعالت میکنند تا هم به لحاظ ورزشی و هم فرهنگی سرآمد همه استانهای کشور باشیم اما متاسفانه در این زمینه هم حمایت زیادی از ناشنوایان صورت نمی گیرد البته اگر هم بوده به ندرت حمایتی انجام شده و از آنجایی که این موضوعات به این افراد روحیه می دهد انتظار داریم آنطور که باید دیده شوند.

وی افزود : موضوع دیگر در زمینه غربالگری شنوایی است که قادر باشیم افرادی را که نیازمند حمایت و درمانند، در زمینه کم شنوایی و ناشنوایی زودتر شناسایی شوند تا از این مسئله بتوان پیشگیری کرد که البته بهزیستی کارهایی انجام داده اگر توضیحی در این خصوص بفرمایید سپاسگزارم.

مسئول انجمن ناشنوایان استان افزود : در رابطه با برنامه هایی که از صداوسیما پخش میشود این را عرض کنم ناشنوایان تا چیزی زیرنویس نشود یا با زبان اشاره نباشد متوجه موضوع نمی شوند، انتظار داریم به جامعه ناشنوا توجه بیشتری شود مثلا در تلویزیون استانی با توجه به حدود هفت هزار ناشنوا در سطح استان فردی که با زبان اشاره صحبت کند دیده نمی شود.

رئیس انجمن ناشنوایان افزود : در رابطه با اشتغال ناشنوایان مشکلاتی وجود دارد با توجه به این که اکثراً تحصیل کرده هستند و به خاطر شرایط جسمی شان شغلی به آنها واگذار نمیشود با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم میکنند و خواهش میکنیم در این زمینه هم مساعدتهای لازم صورت گیرد.

دکتر حیدری بیان داشت : در ارتباط با اشتغال  سال گذشته برای ۵۰ نفر از ناشنوایان اشتغال ایجاد کردیم و دو میلیارد و پانصد میلیون تومان سرمایه کار پرداخت کردیم.


وی گفت : در حال حاضر اشتغال دولتی که بسیار ناچیز هم هست صرفا از طریق آزمون استخدامی است که سهیمه استخدامی بهزیستی ۲۲ نفر اعلام شد که طی روز های آینده آزمون از طریق سازمان سنجش برگزار میگردد و قطعا برای استخدام ناشنوایان و معلولین اولویت قائل میشویم اما آن سهمیه ای که پیش دستگاه های دیگر دارید اگر جایی دیدید حق تان تضییع شده به ما مراجعه کنید از طریق دفتر حقوقی کارشناسانی را همراه شما می فرستیم که در آنجا از حق و حقوق شما دفاع کند.

دکتر حیدری در خصوص شغل غیردولتی بیان داشت : با توجه شرایط موجود در استان البرز شغل وجود دارد و ما از طریق پیامک برای همه ی جامعه هدف فراخوان دادیم و اطلاع رسانی در سطح وسیع انجام شده که اگر جویای کار هستید و توانمندی دارید به ما مراجعه کنید تا از طریق کارفرماهای مختلف در سطح استان برای شما اشتغال ایجاد کنیم، به عنوان مثال طی ماههای گذشته بسیاری از ناشنوایان را به یک شرکت که ۶۰۰ نفر و شرکت دیگری که ۲۰۰ نفر از ما خواست نیرو داشتند معرفی کردیم.

مدیرکل بهزیستی استان در زمینه وام های خود اشتغالی گفت : بعضی از معلولین مهارتهایی دارند و می توانند خوداشتغالی داشته باشند که باز هم ما حاضریم ۵۰ میلیون تومان وام بی بهره را تقدیم این افراد کنیم و شرایط برای دریافت وام را نیز تسهیل کردیم و موانع رفع شده و به جای ۳ ضامن مقرر شده با ۲ ضامن بانکها این وام را در اختیار معلولین قرار دهند.

حیدری در ادامه به وام کارفرمایی پرداخت و افزود : اگر کارفرمای ناشنوایی به ما مراجعه کند میتوانیم تا سقف ۲ میلیارد تومان وام بی بهره در قبال جذب و اشتغال ناشنوایان در اختیار ایشان قرار دهیم.

کد خبر 23702

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد