در رسانه | هزار ناشنوا و کم شنوا زیرپوشش بهزیستی سبزوار هستند

سبزوار- ایرنا- رییس اداره بهزیستی سبزوار گفت: هزار و ۱۵ ناشنوا و کم شنوای شناسایی شده در این شهرستان از خدمات آموزشی و توانبخشی ابن نهاد بهره‌مند هستند.

مرضیه کسرایی فر افزود: از مجموع بیش از هشت هزار معلول در شهرستان سبزوار یک هزار و ۱۵ نفر آنها افراد ناشنوا و کم شنوا هستند.
وی ادامه داد: یک مرکز آموزشی و توانبخشی خانواده و کودکان ناشنوا و کم شنوای زیر ۶ سال در سبزوار فعال است که ماهیانه ۶ میلیون و ۲۴۰ هزار ریال به هر یک از این کودکان دارای معلولیت شنوایی یارانه پرداخت می‌شود.
رییس اداره بهزیستی سبزوار گفت: این نهاد علاوه بر ارائه خدمات توانبخشی به افراد ناشنوا و کم شنوا زمینه تحصیل رایگان آنها را در دانشگاه‌ها فراهم کرده است. وی افزود: سال گذشته ۱۰۵ میلیارد ریال تسهیلات برای ۷۷۳ فرصت شغلی به مددجویان بهزیستی سبزوار پرداخت شد که ۴۰ مورد از این تسهیلات به افراد ناشنوا و کم شنوا تعلق گرفت.
کسرایی فر ادامه داد: علاوه بر توانمندسازی معیشتی، توانمندسازی فرهنگی و اجتماعی افراد زیرپوشش بهزیستی نیز به منظور پیشگیری از آسیب های اجتماعی از اولویت های این نهاد است.۳۰ هزار مددجو در قالب ۱۲ هزار خانوار زیرپوشش خدمات بهزیستی سبزوار هستند.

کد خبر 23675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد