توانبخشی مبتنی بر جامعه طرحی برای توانمندسازی معلولان روستایی

آرزو منوچهری سرپرست مدیریت بهزیستی شهرستان بوشهر : روستاییان و افراد معلول در روستاها از امکانات کمتری به نسبت شهرنشینان برخوردارند و خدمات درمانی و توانبخشی در مناطق روستایی آنچنان که باید و آنطور که در شهرها ارائه می‌شود، وجود ندارد

به گزارش واحد خبر روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان  و به نقل ازبهزیستی شهرستان بوشهر آرزو منوچهری با اشاره به مناسبت روز جهانی سالمندان، ناشنوایان در خصوص خدمات ارائه شده در بحث مبتنی بر جامعه در گفتگویی با واحد خبر روابط عمومی بهزیستی استان عنوان داشت :خدماتی که در برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه به افراد دارای معلولیت ارائه می‌شود  در راستای پنج مولفه سلامت، اجتماعی، آموزش ، امرار، معاش توانمندسازی است که وسایل کمک توانبخشی، کمک هزینه درمان نیز می باشد .
وی در ادامه بیان داشت : در این برنامه یکی از فعالیتهای دفتر توانمند سازی معلولان که به افراد دارای معلولیت به ویژه در مناطقی که دسترسی این عزیزان به خدمات توانبخشی کمتر است ارائه خدمت می کند که توسط موسسات و انجمن های غیر دولتی و از طریق تسهیلگران میانی و محلی  با نظارت بهزیستی به خانواده های افراد دارای معلولیت ساکن روستاهای شهرستان بوشهر انجام می گیرد.
سرپرست مدیریت بهزیستی شهرستان بوشهر خاطر نشان کرد : در این خصوص  در شش ماهه اول سال جاری به تعداد ۹ نفر از توانخواهان تحت پوشش این مدیریت ائم از معلولیت نابینا و ناشنوا تسهیلات اشتغال زایی دامداری، کشاورزی و ..... داده شده که توانستند برای خود ایجاد اشتغال کنند.
منوچهری با اشاره به زمینه‌های فعالیت بهزیستی در راستای کمک به افراد کم‌توان و ناتوان، ابراز کرد: توانبخشی مبتنی بر جامعه و مبتنی بر رویکرد چند بخشی است تا از ظرفیت و پتانسیل‌های فرد معلول، خانواده معلول، جامعه و نهادهای دولتی و نیز بخش خصوصی جهت توانمند سازی معلولین در همه زمینه‌های زیستی ،روانی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی قدم بردارد.
سرپرست مدیریت بهزیستی شهرستان بوشهر، درصدد گسترش بیشتر سی بی آر در  روستاها هستیم، در پایان تصریح کرد: این طرح در راستای خدمات دهی بهتر به نیازمندان زیرپوشش بهزیستی در سطح روستاها با همکاری تسهیل‌گران محلی، بهورزان، دهیاران و سایر گروه‌های اجتماعی اجرا می‌شود .

کد خبر 23648

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد