در رسانه| ۱۰۰ زوج ایلامی چشم انتظار فرزند خواندگی

مدیرکل بهزیستی استان ایلام، گفت: بیش از ۱۰۰ زوج ایلامی چشم انتظار فرزند خواندگی هستند.

زهرا همتی مدیرکل بهزیستی استان ایلام صبح امروز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام، گفت: هم اکنون بیش از ۱۰۰ زوج در سطح استان ایلام در انتظار فرزند خواندگی هستند.

وی افزود: از سال ۷۹ تاکنون در مجموع ۹۰ کودک به خانواده‌های متقاضی فرزند خوانده سپرده شده و خوشبختانه همه آنها زندگی موفقی دارند.

مدیرکل بهزیستی استان، اظهار کرد: فرزندان بی‌سرپرست و بدسرپرستی که به دلایل مختلف به شیرخوارگاه یا خانه کودک و نوجوان نگهداری می‌شوند، با شرایط لازم به خانواده‌های متقاضی سپرده می‌شوند.

همتی ادامه داد: داشتن تمکن مالی مناسب، صلاحیت اخلاقی، عدم اعتیاد به مواد مخدر و گذشت پنج سال از زندگی مشترک را از جمله شرایط لازم خانواده‌ها برای دریافت فرزند خوانده از طریق بهزیستی است.

وی تصریح کرد: فرهنگ پذیرش فرزندخواندگی در استان در سال‌های اخیر نهادینه شده و زوج‌هایی که تاکنون قادر به بچه دار شدن نبوده‌اند، متقاضی گرفتن سرپرستی فرزند از بهزیستی هستند.

همتی گفت: یکی از شروط دریافت فرزندخواندگی ثبت یک سوم اموال به نام کودک فرزند خوانده است، اهتمام این اداره کل رعایت حقوق تمامی کودکان فرزندخوانده اعم از موضوعات مادی، معنوی است.

انتهای پیام/

کد خبر 23644

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد