اورژانس اجتماعی و دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی مازندران برای سومین دوره پیاپی موفق به کسب رتبه اول در سطح کشور شد

دکتر گوهردهی مدیر کل بهزیستی استان مازندران با اشاره به اعلام نتایج ارزیابی سازمان بهزیستی کشور گفت: اورژانس اجتماعی و دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی مازندران برای سومین دوره پیاپی موفق به کسب رتبه اول در سطح کشور شده است.

مدیر کل بهزیستی مازندران با اعلام این خبر گفت: اورژانس اجتماعی از مهمترین برنامه مداخله روانی اجتماعی با هدف کنترل و کاهش بحران های فردی، خانوادگی و اجتماعی برای افراد آسیب دیده اجتماعی یا در معرض آسیب از جمله کودک آزاری، همسرآزاری، خودکشی و ...  تدوین شده است. 
وی افزود:این برنامه تلفیقی از مداخله در بحران، فردی، خانوادگی و اجتماعی (مرکز اورژانس اجتماعی)، خط تلفن اورژانس اجتماعی (۱۲۳)، تیم خدمات اجتماعی سیار و  پایگاه  خدمات اجتماعی  می باشد که در ۱۸ شهرستان بالای ۵۰ هزار نفر جمعیت فعال می باشد.
دکتر گوهردهی با بیان اینکه مهمترین خدماتی که در این مراکز به افراد ارائه می شود خدمات مددکاری اجتماعی، روانشناسی، آموزشی و ... است تصریح کرد:  کارشناسان  شاغل به ویژه مددکاران اجتماعی به عنوان سفیران سلامت اجتماعی تلاش می کنند تا با رویکرد  جایگزینی مداخلات روانی و اجتماعی به جای مداخلات انتظامی و قضایی باعث  ارتقای توانمندی افراد در معرض آسیب شوند.
 وی بیان داشت از مهمترین اقدامات مراکز اورژانس اجتماعی، ارائه خدمات بهداشتی و آموزشی به ساکنین مناطق حاشیه و کودکان کار و خیابان  در ایام کرونا بوده است.

کد خبر 23628

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد