با همکاره قوه قضاییه و سازمان بهزیستی سامانه تصمیم در شهرستان زاهدان به بهره برداری رسید

صبح امروز سامانه تصمیم با هدف مدیریت تقاضای طلاق در شهرستان زاهدان به بهره برداری رسید .

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی سیستان و بلوچستان ، صبح امروز با حضور مسئولان اداره کل بهزیستی و دادگستری استان سیستان و بلوچستان سامانه تصمیم با هدف مدیریت تقاضای طلاق در شهرستان زاهدان به بهره برداری رسید .

دکتر عزیز اله جهان تیغ مدیر کل بهزیستی استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت :با هدف مدیریت رشد تقاضای طلاق و انجام مداخلات روانشناختی مدت دار سامانه تصمیم در شهرستان زاهدان شروع به کار کرد و  از این پس هیچ درخواست طلاقی بدون طی مراحل ثبت در این سامانه قابل رسیدگی در مراجع قضایی نخواهد بود .

مدیکل بهزیستی استان سیستان وبلوچستان گفت : مسیر دسترسی به این سامانه از طریق ثبت نام در وبگاه ZAMAN.BEHZISTI.NET می باشد ، که متقاضیان طلاق پس از ثبت نام کد رهگیری دریافت نموده و بعد از بررسی در این سامانه و ارجاع به مراکز مشاوره ، فرآیند چهل و پنج روزه مشاوره آغاز می گردد . در نهایت پس از ارجاع نتایج مشاوره به سامانه تصمیم و تایید طلاق زوجین ، به یکی از مراکز خدمات الکترونیک قضایی ارجاع  و از این دفتر پرونده به دادگاه ارسال می گردد و در صورت انصراف پرونده بسته خواهد شد .

دکتر عزیزاله جهان تیغ تصریح کرد : این طرح در حال حاضر تنها در مرکز استان به بهره برداری رسیده است و درآینده نزدیک درشهرستانهای بالای پنجاه هزار نفر جمعیت نیز اره اندازی خواهد شد ،در شهرستان زاهدان پنج مرکز مشاوره تحت نظارت اداره کل بهزیستی استان در این فرآیند همکاری خواهند کرد و در مرکز حضوری مداخله در طلاق شهرستان زاهدان ، واقع در خیابان پرستار جنب شیرخوارگاه حضرت علی اصغر(ع)  با هشت نفر پرسنل روانشناس مدیریت این درخواستها انجام می پذیرد .

وی اظهار امیدواری کرد با انجام مداخلات تخصصی روانشناسی به دور از محیط دادگاه آمار ارجاع پرونده های طلاق در استان سیر نزولی طی کند . 

کد خبر 23618

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد