شاهرود | ارائه  خدمات در ۱۰ مرکز توانبخشی در شهرستان به توانخواهان بهزیستی

جهانسیر گفت : از ابتدای سال جاری افراد تحت حمایت در حوزه توانبخشی از خدمات کمک هزینه توانبخشی و توانپزشکی، ایاب و ذهاب، کاشت حلزون، مناسب سازی و کمک هزینه مسکن بهره مند شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان مسعود جهانسیر معاون مدیرکل و رئیس اداره بهزیستی شهرستان شاهرود، ۱۰ مرکز توانبخشی در شهرستان تحت نظارت بهزیستی به توانخواهان خدمات توانبخشی، مراقبتی، اجتماعی، آموزشی و حرفه آموزی ارائه می دهند.

معاون مدیرکل و رئیس اداره بهزیستی شهرستان شاهرود با بیان این مطلب گفت:از این تعداد ۳ مرکز به صورت شبانه روزی خدمات نگهداری و مراقبتی را به سالمندان، بیماران روانی مزمن و معلولان ذهنی عرضه می کنند

وی افزود:۷ مرکز توانبخشی  روزانه شامل یک مرکز جامع معلولین ذهنی، یک مرکز کودک و خانواده کم شنوا و ناشنوا، دو مرکز حرفه آموزی معلولین ذهنی، یک مرکز آموزشی و توانبخشی سالمندان، یک مرکز آموزشی و توانبخشی بیماران روانی و یک مرکز آموزشی و توانبخشی اختلالات طیف اتیسم به افراد دارای معلولیت خدمات می دهند.

جهانسیر تعداد توانخواهان شناسایی شده در شهرستان را پنج هزار و  ۵۱۷ نفر برشمرده و ادامه داد:از ابتدای سال جاری افراد تحت حمایت در حوزه توانبخشی از خدمات کمک هزینه توانبخشی و توانپزشکی، ایاب و ذهاب، کاشت حلزون، مناسب سازی و کمک هزینه مسکن بهره مند شدند.

جهانسیر با بیان اینکه به دلیل شیوع بیماری کوئید ۱۹، مراجعه توانخواهان به مراکز روزانه کاهش یافته است افزود: ارائه خدمات آموزشی و توانبخشی توسط مراکز از طریق فضای مجازی، لوح فشرده و تماس تلفنی انجام می شود.

کد خبر 23600

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد