در رسانه| ثبت آمار شنوایی‌سنجی نوزادان اسدآبادی

رئیس اداره بهزیستی شهرستان اسدآباد از غربالگری شنوایی نوزادان و کودکان این شهرستان توسط بهزیستی خبر داد.

مرضیه نانکلی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اهمیت اجرای برنامه غربالگری شنوایی اظهار کرد: به منظور شناسایی موارد مشکوک و پیشگیری از اختلالات بعدی غربالگری شنوایی کودکان در دستور سازمان بهزیستی قرار گرفته که به زودی طرح غربالگری شنوایی کودکان و نوزادان اسدآبادی با انعقاد قرارداد با یکی از پیراپزشکان توسط بهزیستی انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه شنوایی سنجی و غربالگری کودکان و نوزدان هر ساله در دست انجام قرار دارد، افزود: در سال های گذشته آماری از شنوایی سنجی های انجام شده شهرستان نداشتیم که با انعقاد قرارداد لازم و تحویل دستگاه شنوایی سنجی بهزیستی به پیراپزشک طرف قرارداد از این پس آمار دقیق غربالگری های مربوط به بهزیستی به ما ارائه خواهد شد.

نانکلی با تأکید بر اینکه پیشبرد این برنامه نیازمند همکاری دانشگاه علوم پزشکی، همراهی خانواده ها و بخش خصوصی همکار برنامه خواهد بود، تصریح کرد: در این برنامه در اختیار قرار دادن مکان اجرای برنامه توسط دانشگاه علوم پزشکی، ثبت اطلاعات کودکان غربال شده در سامانه سیب دانشگاه علوم پزشکی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه ۵۲ وظیفه با بیش از ۱۵۰  فرآیند بر عهده بهزیستی گذاشته شده است، خاطرنشان کرد: این فعالیت ها در حوزه سلامت روان جامعه و بهتر زیستن از نقش مؤثری برخوردار بوده و تأثیرگذار است.

نانکلی در ادامه یادآور شد: در حال حاضر ۳۷۰۰ نفر توان یاب و ۲۲۰ نفر تحت حمایت و پوشش بهزیستی شهرستان قرار دارند و خدمات لازم را به این افراد ارائه می شود.

وی با اشاره به ۲۰۵ زن سرپرست خانوار مددجوی بهزیستی در این شهرستان یادآور شد: در راستای اولویت توجه به اشتغال این قشر از ابتدای سال جاری تاکنون اداره بهزیستی  شهرستان افزون بر ۴۸۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال در زمینه های مختلف به صورت قرض الحسنه به زنان مددجوی متقاضی جامعه هدف خود پرداخت کرده است.

کد خبر 23593

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد