در رسانه| بهزیستی همدان آمادگی ورود به پیک احتمالی کرونا را دارد

مدیرکل بهزیستی استان همدان گفت: مراکز تحت نظارت بهزیستی آمادگی کامل برای ورود به فصل سرما و پیک احتمالی کرونا را دارند.

حمیدرضا الوند در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در بازدیدی که مسئولان دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا از مراکز حوزه توانبخشی ما داشتند، نقاط قوت و ضعف مراکز را یادآوری کردند که این مسئله برای پوشش نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت بسیار کمک‌کننده بود تا با آمادگی مناسب وارد فصل سرما و پیک سوم احتمالی کرونا شویم.

وی تصریح کرد: تمام تلاش ما بر این بوده تا بتوانیم فضاها را در مراکز تحت نظارت بهزیستی استان مدیریت و در همه مراکز بخش قرنطینه تعبیه کنیم تا اگر مورد مبتلا یا مشکوک داشتیم بتوانیم افراد را جداسازی کنیم.

الوند با بیان اینکه در فصل سرما دیگر امکان باز گذاشتن در و پنجره وجود ندارد، توضیح داد: تمام تلاش ما بر این است که تهویه‌ها به نحوی باشد تا در مراکز هوای مناسبی داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: تمام مراکز بهزیستی مجهز به دستگاه تب‌سنج، سمپاش و پالس‌اکسیمتر هستند و تجهیزات بهداشتی شامل مواد ضدعفونی کننده، دستکش، ماسک، گان و پاپوش توسط مراکز برای افراد تهیه شده و تاکنون مشکل خاصی در مراکز تحت نظارت بهزیستی مشاهده نشده است.

الوند با بیان اینکه بخش عظیمی از کار ما توسط بخش خصوصی مدیریت می‌شود، گفت: پروتکل ها روزی که به ما ابلاغ می‌شود و همچنین پروتکل شرایط کار در فصل سرما در قالب دستورالعمل‌های مدون به مراکز ارسال شده و در آخرین جلسه کمیته پیشگیری، کنترل و مقابله با بیماری های واگیردار بهزیستی استان مصوب کردیم پرسنل موظف هستند روزانه ۱۵ تا ۲۰ دقیقه این دستورالعمل ها را مطالعه کنند وگرنه حق ورود به بخش‌ها را ندارند.

وی تأکید کرد: آموزش‌های آنلاین در جهت مقابله و کنترل شیوه‌های انتقال کروناویروس برای پرسنل انجام می‌شود همچنین تیم مدیریت عملکرد بهزیستی استان نیز بازدیدهای آنلاین از این مراکز انجام می‌دهد.

وی در رابطه با شیوه ملاقات‌ مددجویان با خانواده‌ها در این ایام، گفت: ملاقات‌ها و پذیرش مددجویان به حداقل کاهش پیدا کرده است و از مردم می‌خواهیم اگر توانایی نگهداری از سالمندان و یا معلولان را دارند فعلاً آن‌ها را به مراکز ما نیاورند.

مدیرکل بهزیستی استان همدان در ادامه مطرح کرد: اگر مددجویی به مرخصی برود تا زمانی که گواهی عدم ابتلا به کروناویروس را به مراکز ما تحویل ندهد، اجازه ورود به مرکز را ندارد.

وی در رابطه با ظرفیت پذیرش در مراکز تحت نظارت بهزیستی اظهار کرد: در حال حاضر مراکز اقامتی شبانه روزی مانند مراکز نگهداری از سالمندان یا معلولان ناگزیر هستند با ظرفیت سابق فعالیت کنند اما مراکزی مانند مراکز اقامتی میان مدت ترک اعتیاد در شهرهای سفید و زرد با یک سوم ظرفیت فعال هستند و در شهرهای قرمز نیز فعالیتی ندارند.

الوند با بیان اینکه مددجویان حاضر در مراکز تحت نظارت سازمان بهزیستی جزء گروه های پرخطر در مواجهه با بیماری ها هستند، خاطرنشان کرد: سازمان بهزیستی کل کشور در حال رایزنی با وزارت بهداشت است تا سهمیه واکسن آنفلوآنزا را مانند سنوات قبل تحویل داده و ما را جزء گروه‌های اولویت‌دار قرار دهند.

خبرنگار- مهدیه سلیمی

کد خبر 23592

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد