چهار هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی زنجان هستند

زنجان | ایرنا - معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان زنجان گفت: هم اکنون بیش از چهار هزار زن سرپرست خانوار و زنان در معرض آسیب تحت پوشش بهزیستی این استان زنجان هستند که با در نظر گرفتن اهداف مشترک بین بهزیستی و سپاه می توان خدمات لازم را به آنها افزایش داد.

 سلمان حسینی روز دوشنبه در جلسه هماهنگی و همکاری در زمینه آسیب های اجتماعی و زنان سرپرست خانوار با سپاه انصار المهدی(عج) افزود: اداره کل بهزیستی از نهادهای تأثیرگذار در زمینه ارایه خدمات تخصصی و نیز مداخله در موارد مربوط به پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی است.

وی اضافه کرد: بر این اساس توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، زنان و دختران در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی و کودکان کاررا از اولویت های  بهزیستی استان است که در این راستا  تفاهم نامه ای با سپاه انصارالمهدی(عج) استان منعقد شده است.

حسینی با تاکید بر توانمندسازی زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی استان ادامه داد: هم اکنون ۲۵ گروه همیار زنان سرپرست خانوار با اولویت استقلال و ایجاد خودباوری در زنان در استان زنجان و تحت نظارت بهزیستی فعال است.

وی با اشاره به خدمات مشترک قابل ارائه بین بهزیستی و سپاه استان اظهار داشت: به زودی پیش نویس تفاهم‌نامه همکاری این ۲ نهاد آماده و تلاش می شود برای جلوگیری از موازی کاری در برگزاری کلاس‌های آموزشی مهارت های زندگی، فرزندپروری و دیگر آموزش ها هماهنگی لازم انجام گیرد.

حسینی خاطرنشان کرد: با توجه به جامعه هدف مشترک، توجه به مسایل فرهنگی در ارایه خدمت به این گروه‌ها مدنظر بوده و دفتر توانمندسازی خانواده و زنان استان و دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی به ویژه برنامه اورژانس اجتماعی در این فعالیت مورد تاکید قرار گرفته  است.

هم اکنون ۱۹ درصد خانوارهای استان زنجان به تعداد ۲۸ هزارو ۴۹۸ خانوار تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند که از این تعداد ۱۸ هزارو ۴۳۶ خانوار مستمری بگیر این اداره کل بوده و به عبارتی ۶۵ درصد مستمری بگیر بوده و ۳۵ درصد مابقی از سایر خدمات این سازمان بهره مند می‌شوند.

کد خبر 23583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد