ضرورت تغییر نگاه به سالمندان، در شرایط کرونایی

دکتر ستاری مدیرکل بهزیستی استان در رابطه بافرا رسیدن هفته سالمندان و لزوم پاسداشت این ایام گفت : دهم مهرماه مصادف با اول اکتبر روز جهانی سالمند و تکریم منزلت این عزیزان با شعار " کرونا " فرصتی برای تغییر نامگذاری شده است.

مدیر کل بهزیستی استان اظهار داشت : کشور و استان ما با رشد شاخص های سالمندی روبرو بوده است. آخرین جمعیت سالمندان استان طبق سرشماری سال ۱۳۹۵- ۹/۲۸ درصد بوده است.

ستاری در خصوص اقدامات بهزیستی استان خاطر نشان ساخت : توانبخشی بهزیستی استان با برنامه ریزی جامع خود در ارتباط با سالمندان، خدمات و اقدامات مراقبتی و حمایتی خود را در قالب ۴ مرکز نگهداری و توانبخشی سالمندان، یک خانه حمایتی و ۲ مرکز روزانه ۳۶۰ سالمند و ۲ هزار و ۴۸۷ تحت پوشش خدمات بهزیستی استان هستند.

او ادامه داد : بهزیستی استان طبق برنامه های سازمان بهزیستی کشور در طول هفته گرامی داشت سالمندان ( ۷ تا ۱۳ مهرماه) از پویش مردمی احوال پرسی از سالمندان از طریق تماس تلفنی و مجازی در طول هفته ملی سالمندان استقبال کرده و در این زمینه تلاش خواهد کرد.

وی اضافه کرد : تمامی اقدامات و فعالیتهای یادشده با لحاظ شیوه نامه های بهداشتی، حفظ فاصله گذاری های فیزیکی و به صورت غیر حضوری و با استفاده از فضاهای مجازی، جایگزین جلسات روتین سالهای گذشته می باشند.

ستاری تصریح کرد : در کنار کلیه اقدامات و خدمات یادشده که جزو وظایف ذاتی بهزیستی هستند در ارتباط با پیشگیری از بیماری کرونا در مراکز نگهداری سالمندان همه روزه شاهد ارائه خدمات مستمر با توزیع بسته های بهداشتی، مواد ضد عفونی، کنترل علائم حیاتی سالمندان و پرسنل بوده و این خدمات تا پایان قطع زنجیره ویروس کرونا ادامه خواهد داشت.

وی همچنین افزود : در این مراکز علاوه بر موارد ذکر شده، تکریم و منزلت سالمندان بیش از پیش مورد تاکید قرار گرفته است.

این مسئول در پایان اظهار داشت : نظر به فتوای مراجع عظام و بزرگان دینی و شرعی و ضرورت احترام و منزلت بیشتر سالمندان در حریم خانواده در صدد هستیم تا همانند گذشته سالمندان عزیز همواره در حریم خانواده و در کنار عزیزان خود شاهد طی دوران سالمندی خود بوده و این فرهنگ به خوبی به آیندگان منتقل شود.

کد خبر 23581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد