دیر| دومین جلسه کمیته مناسب سازی شهرستان دیر برگزار شد

دومین جلسه کمیته مناسب سازی با حضور معاونت عمرانی فرمانداری ، رئیس اداره بهزیستی شهرستان ، رئوسای ادارات و نماینده انجمن معلولین شهرستان دیّر در ارتباط با مناسب سازی بانک ها ، ادارات ، بوستان ها و مراکز خرید و مناسب سازی مراکز مثبت زندگی شهرستان دیّر در محل سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان و به نقل از شهرستان دیر ،کرمی رئیس اداره بهزیستی این شهرستان  درجلسه کمیته مناسب سازی شهرستان گفت : با توجه به اینکه یک چهارم جمعیت جهان درگیر با انواع معلولیت ها هستند لذا مناسب سازی مبلمان شهری مناسب با وضعیت معلولین  از ضروریات است . 
وی افزود : مناسب سازی مربوط به معلولین تنها نیست بلکه شامل کودکان، زنان باردار و... هم می شود.
 رئیس اداره بهزیستی دیّر با اشاره به اصل ۲۰ و ۲۱ قانون اساسی کشور افزود : همه مملکت در برابر قانون یکسانند و هدف اصلی هم دسترسی و عدم تبعیض در بین عموم مردم است . ولذا بایستی با احترام به معلولین و جانبازان حداکثر خدماتی را که می توانیم انجام دهیم .
کرمی  با اشاره به اینکه۷۰٪ مصوبات کمیته مناسب سازی سال گذشته اجرایی شده است ادامه داد : امیدواریم  اداراتی که با مشکل اعتبار درسال گذشته مواجه بوده اند امسال نیز بحث مناسب سازی ادارات را با جدیت دنبال نمایند . 
وی بیان داشت : اگر مسئولان به امر مناسب سازی به عنوان یک تکلیف نگاه نکنند این امر به خوبی در سطح شهرستان محقق نخواهد شد . 
رئیس اداره بهزیستی دیّر  در خاتمه  با اشاره به مصوبات جلسه قبل این کمیته گفت : برخی از ادارات مناسب سازی را انجام داده اند که استاندارد لازم را ندارند و بایستی براساس آنچه شهرداری و سازمان نظام مهندسی تایید کند ساخته شود .

کد خبر 23578

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد