۲۰۳ تقاضا برای فرزندخواندگی ثبت شده است

گرگان - ایرنا - مدیرکل بهزیستی گلستان گفت که ۲۰۳ تقاضا برای فرزندخواندگی در این استان ثبت شده که از این تعداد ۴ تقاضا برای دختران مجرد بالای ۳۰ سال است.

سید مهدی حسینی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: علاوه بر آن ۱۹۰ زوج بدون فرزند و ۹ زوج دارای فرزند متقاضی گرفتن کودک از بهزیستی گلستان هستند که از ابتدای سال تاکنون ۱۷ کودک بی‌سرپرست و بدسرپرست به خانواده های واجد شرایط سپرده شد.

وی گفت: پارسال سرپرستی ۴۰ کودک بی سرپرست گلستان به عنوان فرزند خوانده به متقاضیان واجد شرایط واگذار شده بود.

مدیرکل بهزیستی گلستان به فعالیت مراکز شبه خانواده در این استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۲۵ مرکز شبه خانواده برای نگهداری از کودکان بدسرپرست استان مشغول فعالیت است که در این مراکز ۲۶۵ کودک از جمله ۲۱ کودک زیر سه سال نگهداری می شوند.

طبق قانون زوجینی که پنج سال از ازدواج آنها گذشته و سن یکی از آنها حداقل ۳۰ سال باشد و امکان بچه دار شدن ندارند می توانند متقاضی سرپرستی کودکان و نوجوانان شوند.

همچنین دختران مجرد و زنان بدون شوهر در صورت داشتن حداقل ۳۰ سال می توانند برای پذیرش کودکان دختر بالای ۲ سال و زوجین دارای فرزند با داشتن حداقل ۳۰ سال برای یک زوج نیز می توانند برای سرپرستی اقدام کنند.

طبق اعلام چندی قبل هادی حق شناس استاندار گلستان، ۲۵ درصد زوج‌های دارای سن باروری این استان با مشکل ناباروری مواجه هستند.

کد خبر 23577

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد