عزم همگانی برای ساماندهی کودکان کار

مدیر کل بهزیستی فارس گفت :80 درصد کودکان کار فعال در تقاطعات شیراز از اتباع بیگانه و 20 درصد ایرانی هستند.

 اولین جلسه استانی ساماندهی کودکان خیابانی با حضور  مدیران دستگاه های مرتبط با ریاست مدیرکل امور اجتماعی استانداری فارس و دبیری اداره کل بهزیستی فارس برگزار گردید

مدیر کل بهزیستی فارس گفت :80 درصد کودکان کار فعال در تقاطعات شیراز از اتباع بیگانه و 20 درصد ایرانی هستند. 
به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی فارس، محمدصادق کشفی نژاد با تاکید بر لزوم هماهنگی بیشتر همه نهادهای دولتی و مردم برای جمع آوری کودکان از تقاطعات شیراز، اظهار داشت : همه سازمان ها بویژه استانداری، فرمانداری، قوه قضاییه، شهرداری علوم پزشکی و... پای کار بیایند تا با یک عزم همگانی این مشکل را حل نمائیم. 

یوسف آفرینی رئیس اداره پیشگیری و ساماندهی آسیب‌دیدگان اجتماعی شهرداری شیراز ، اجرای طرح جمع آوری کودکان کار طبق مدل موفق معتادان متجاهر را راهکاری مناسب برای حل این معضل اجتماعی عنوان و خاطر نشان کرد:در صورتی که پس از جمع آوری کودکان و انجام تست کرونا، مراکز بهزیستی کودکان را پذیرش نمایند می توان امیدوار بود در مدت کوتاهی این معضل حل شود. 


نیازی مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری فارس با تاکید بر ایجاد هماهنگی بین سازمانی از سوی اداره کل بهزیستی برای حل این معضل گفت : ما باید از همه ظرفیت ها برای حل این مشکل استفاده کرده و بهزیستی نیز باید با برنامه ریزی و پیگیری هماهنگی بین بخشی را ایجاد نماید. 
وی آموزش و فرهنگ سازی را مهمترین راهکار حل این معضل دانست و خاطر نشان کرد : اگر فرهنگ سازی را از جامعه شروع کنیم قطعا مشکل کودکان کار بدست خانواده های آگاه حل خواهد شد

کد خبر 23575

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد