پیام مدیر کل بهزیستی استان مازندران به مناسبت روز جهانی سالمندان

دکتر فرزاد گوهردهی مدیر کل بهزیستی استان مازندران در پیامی روز جهانی سالمندان را تبریک گفت

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان مازندران متن پیام به شرح ذیل است :

بسمه تعالی 

سالمندی دوره کمال، پختگی، بردباری، خردمندی، شکیبائی و صلابت است ، سالمندی بلندای زندگی هر انسان است، که با کوله‌باری از تجربه‌ می توان به گذشته ، حال و آینده نگریست. 

سالمندان گنجینه‌های ارزشمند خانواده و جامعه بوده و تکریم منزلت و مقام این عزیزان برگرفته از فرهنگ غنی تکامل انسانی و مورد تاکید دین مبین اسلام است.

آنچه مهم است ، تنها طولانی تر کردن دوران زندگی نیست بلکه باید به این نکته بسیار مهم هم توجه داشت که این سال های عمر در نهایت آرامش و با سلامت جسمانی ، روانی و اجتماعی سپری شود و در صورتی که چنین شرایطی بوجود نیاید پیشرفت های علمی برای تامین زندگی طولانی تر ، بی نتیجه و مخاطره آمیز خواهد بود . پیشگیری از دوران سالمندی اجتناب ناپذیر است و این دوره یکی از مراحل زندگی است که می توان با حفظ بهداشت جسمانی و روانی از عوارض و مشکلات آن کاست و به دوره ای فعال ، مطلوب ، بدون دغدغه و لذت بخش تبدیل کرد، چون فردی که از لحاظ زیستی و جسمی در شرایط مطلوب سالمندی قرار دارد ، از جنبه های روان شناختی از بسیاری از افراد همسن خود جوان تر و با نشاط تر می باشد.

روز جهانی سالمند فرصت مغتنمی خواهد بود تا تمام دستگاه های اجرایی و عموم افراد جامعه همزمان با طراحی و برنامه ریزی ‌درحوزه سلامت اجتماعی موجبات تأمین، حفظ و ارتقاء سلامت جسمانی ، روانی و مشارکت های اجتماعی سالمندان را فراهم سازند. در شرایط فعلی و با شیوع و همه گیری کرونا نیاز به توجه ویژه به سالمندان عزیز می باشد و باید تمهیداتی اندیشیده شود که سالمندان در شرایط بحرانی مانند شرایط حاضر(ویروس کرونا) دسترسی آسان به خدمات سلامت اجتماعی،پزشکی و...... بصورت مجازی داشته باشند.

 سازمان بهزیستی که متولی سلامت اجتماعی می باشد بنا بر وظایف ذاتی و قانونی خود تلاش می‌کند از طریق هم‌افزایی ظرفیت‌های بالقوه موجود و با همکاری سازمان‌های غیردولتی در حوزه سالمندی، وضعیت رفاه سالمندان را با مطالبه گری در ایجاد و توسعه زیر ساخت های مناسب ، انسجام و تقویت سمن های سالمندی ، فرهنگ سازی درتکریم سالمندان ، آموزش مهارت های سبک زندگی سالم و فعال و ایجاد محیط دوستدار سالمند شاخص‌های کلی کیفیت زندگی این عزیزان را ارتقاء بخشد.

اینجانب روز جهانی سالمند وآغاز هفته گرامیداشت سالمندان با شعار"کرونا ؛ فرصتی برای تغییر نگاه به سالمندان " تبریک عرض نموده وضمن ارج نهادن به جایگاه ارزشمند این بزرگواران ،لزوم دریافت بهترین خدمات را از سوی کسانی که برای دهه ها به این آب و خاک خدمت کرده اند ، به همگان یادآوری می کنم و از خداوند متعال دوام عمر ، صحت و سلامتی را برای همه سالمندان و بازنشستگان عزیز مسالت می نمایم.

دکتر فرزاد گوهردهی 

مدیر کل بهزیستی مازندران 

کد خبر 23562

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد