حمایت اجتماعی از مبتلایان به اختلال هویت جنسی

فرد مبتلا به اختلال هویت جنسی از هنگامی که خود را می شناسد در تعامل با خانواده، مدرسه و جامعه دچار مشکلات فراوانی می شود. جامعه که از وجود چنین اختلالی آگاهی صحیح ندارد برچنین فردی برچسب انحراف گذارده و زمینه انزوای وی را فراهم می سازد.

فرد مبتلا به اختلال هویت جنسی از هنگامی که خود را می شناسد در تعامل با خانواده، مدرسه و جامعه دچار مشکلات فراوانی می شود. جامعه که از وجود چنین اختلالی آگاهی صحیح ندارد برچنین فردی برچسب انحراف گذارده و زمینه انزوای وی را فراهم میسازد. کناره گیری فرد مبتلا به جهت واکنشهای اجتماع نسبت به وی و طرد او از خانواده و جامعه سبب می شود که وی توانایی و امکان کسب مهارت و اطلاعات و رشد اجتماعی را از دست داده و به اجبار و برای گذراندن زندگی یا تهیه امکانات درمانی خود به مشاغلی که وی را از چشم اجتماع دور نگاه دارد کشانده شود و مورد استفاده کسانی واقع گردد که(به دلیل نیاز وی به کسب درآمد) او را وادار به انجام مشاغل سیاه و جنسی می نمایند. این مسئله علاوه بر تبعات اجتماعی و اخلاقی، در انتشار بیماریهای ناشی از روابط جنسی کنترل نشده مانند AIDS تاثیر روزافزونی خواهد داشت. با در نظر داشتن وظیفه دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی در جهت حمایت از گروههای آسیب دیده یا در معرض آسیب اجتماعی، کمیته فرعی حمایتی ساماندهی اختلال هویت جنسی با هدف حمایت اجتماعی و روانشناختی از افراد مبتلابه این اختلال طرح حمایت اجتماعی از مبتلایان به اختلال هویت جنسی را از نیمه دوم سال ۱۳۸۱ به صورت آزمایشی در مرکز مداخله در بحران شهید نواب صفوی استان تهران اجرا و با توجه به مشکلات مربوط به مراجعه این افراد در تهران و نیاز به ارائه خدمات به این افراد و از سال ۱۳۸۶ تا کنون این فعالیت در کلیه مراکز مداخله در بحران سراسر کشور اجرا می گردد.

لازم به توضیح است این فعالیت در مراکز مداخله در بحران های فردی، خانوادگی و اجتماعی اجرا می شود و مرکز جداگانه ای ندارد.

گروه هدف:

کلیه افراد مبتلا به اختلال هویت جنسی مراجعه کننده به مرکز مداخله در بحران به همراه خانواده هایشان

نحوه پذیرش: این افراد به صورت خود معرف به مراکز مداخله در بحران های فردی، خانوادگی و اجتماعی  و یا معرفی از سازمانها، نهادها، مراکز درمانی و... پذیرش می شوند.

نیروی تخصصی: یک نفر مددکار اجتماعی، یک نفر روان شناس.

کد خبر 23542

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =