دامغان | ارائه خدمات بهزیستی به بیش از دو هزار نفر توانخواه در شهرستان

زحمتکش گفت : بهزیستی شهرستان دامغان تعداد دو هزار ۷۴۷ پرونده مددجویی را به تفکیک دو هزار و ۱۰۴ نفر در حوزه توانبخشی و ۶۴۳ نفر در حوزه اجتماعی تحت حمایت دارد

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان، محمود زحمکتش رئیس اداره بهزیستی شهرستان دامغان گزارشی از عملکرد حوزه اجتماعی شهرستان در شش ماه نخست سال ارائه کرد.

زحمتکش در ابتدا با بیان این مطلب که بهزیستی شهرستان دامغان تعداد دو هزار ۷۴۷ پرونده مددجویی را به تفکیک دو هزار و ۱۰۴ نفر در حوزه توانبخشی و ۶۴۳ نفر در حوزه اجتماعی تحت حمایت دارد افزود : ۵ خانه نگهداری فرزندان، ۲۱ مهد کودک و روستا مهد و سه گروه همیار تحت نظارت بهزیستی شهرستان در حوزه اجتماعی می باشد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان دامغان گفت : ۸۲ فرزند فاقد سرپرست موثر در پنج مرکز مرکز نگهداری کودکان و نوجوانان از خدمات حمایتی، آموزشی و نگهداری تا سن ازدواج و پس از آن نیز در شهرستان بهره مند می شوند. ایشان در ادامه نیز خدمات اورژانس اجتماعی شهرستان را شامل مداخله در بحران و دفتر کاهش طلاق دانسته و بیان نمودند که این مرکز با شش کارشناس در زمینه کودک آزاری، همسر آزاری، خودکشی، والد آزاری، معلول آزاری، سالمند آزاری، زنان و دختران اسیب دیده اجتماعی و یا در معرص آسیب، اختلالات هویتی جنسی، رسیدگی به وضعیت کودکان خیابانی و ساماندهی کودکان فعالیت و به جامعه هدف خدمات ارائه می نمایند.

زحمتکش درادامه خدمات توسط تیم سیار را ۹۰ مورد، خدمات تخصصی به کودکان خیابانی ۳۰ مورد رسیدگی، مداخله و ارائه خدمات کاهش طلاق ۲۰۰مورد اقدامات ارائه شده در خط سیار ۱۱۰ مورد و در مجموع ۴۳۰ مورد از خدمات شش ماهه ابتدای سال در حوزه اجتماعی شهرستان برشمردند.

ایشان در پایان ضمن قدردانی از تلاش ها و خدمات ارائه شده توسط پرسنل شهرستان ابراز داشتند : انتظار می رود در سایه همدلی و همراهی و توجه خاص تر به جامعه هدف با توجه به شیوع بیماری کرونا و مشکلات اقتصادی موجود بتوان گام های موثر تری در زمینه ارتقاء سطح کمی و کیفی زندگی جامعه هدف در ماه های پیش رو برداشت.

کد خبر 23541

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد