از تحویل ۲۵۷۷ واحد مسکونی به مددجویان زلزله‌زده تا اهدای ۱۲۰۰ سری جهیزیه به زوج‌های کرمانشاهی

سرپرست معاونت توسعه پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی کشور گفت: در زمان مدیریت بهزیستی استان کرمانشاه اقدامات خوبی در راستای خدمت‌رسانی مطلوب به مددجویان انجام گرفت.

‍ به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان کرمانشاه، دکتر فاطمه رضوان مدنی سرپرست معاونت توسعه پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی کشور و مدیرکل پیشین بهزیستی استان کرمانشاه در مراسم تودیع و معارفه مدیران کل بهزیستی استان، کلیه خدمات صورت گرفته طی یک سال اخیر را در بهزیستی کرمانشاه را مرهون همکاری و همراهی تمام نیروهای بهزیستی و مسئولان استان دانست.

رضوان مدنی به خسارت های زلزله در استان اشاره کرد و افزود: در جریان این حادثه دردناک ۲۵۷۷ خانوار مددجوی بهزیستی متاسفانه خانه های خود را از دست دادند که قرار شد در کنار تسهیلات و کمک های بلاعوض، ۱۰ میلیون تومان هم از سوی سازمان بهزیستی به این خانوارها اختصاص یابد.

وی افزود: تا زمان شروع فعالیتم ۸۰۰ خانوار این کمک را دریافت کرده بودند و مابقی مددجویان چشم انتظار این کمک ها بودند، لذا با رئیس سازمان هدفمندی یارانه ها تشکیل جلسه داده و با همکاری و همراهی استاندار موفق شدیم ۱۷ میلیارد تومان برای این مددجویان دریافت کنیم و تا پایان سال گذشته ۲۵۷۷ واحد مسکونی زلزله زدگان را تحویل مددجویان نمائیم.

مدیرکل پیشین بهزیستی استان کرمانشاه با بیان اینکه از سال ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۸ بسیاری خانوارهای مددجو پشت صف دریافت جهیزیه قرار داشتند، گفت: با کمک استانداری و قرارگاه محرومیت زدایی سپاه توانستیم ۱۲۰۰ مورد جهیزیه برای خانوارهای پشت نوبتی تهیه و به مددجویان اهداء نمائیم.

وی افزود: از این تعداد ۸۰۰ مورد بصورت جهیزیه کامل یازده میلیون تومانی و ۴۰۰ مورد که مربوط به سالهای دور بود بصورت نقد و به مبلغ هر کدام دو میلیون تومان پرداخت و تمام پشت نوبتی های جهیزیه تا پایان سال گذشته صفر شد.

وی به مشکلات مددجویان بهزیستی در حوزه تکمیل سهم آورده مسکن مهر هم اشاره کرد و افزود: در همین راستا با کمک استانداری برنامه گلریزانی در ماه مبارک رمضان سال گذشته برگزار و مشکل این خانوارها هم مرتفع گردید.

وی افزود: همچنین در بحث تامین مسکن برای خانوارهای دارای دو معلول نیز گلریزان دیگری در آبان سال گذشته برگزار شد که در این مراسم ۹ میلیارد تومان جمع آوری و برای تامین مسکن این خانوارها هزینه شد.

رضوان مدنی تصریح کرد: همچنین با کمک خیرین و مسئولان توانستیم تا پایان سال گذشته هزینه درمان مددجویان را تماما پرداخت نمائیم.

وی با بیان اینکه این موارد تنها بخشی از خدمات صورت گرفته توسط نیروهای بهزیستی در حدود دو سال گذشته است، گفت: در این مدت به تمام مسئولان به چشم یک خیر نگاه کرده و از همه آنها مصرانه درخواست کمک به مددجویان بهزیستی استان را داشتیم که خوشبختانه همه همکاری کرده و در نهایت شاخص های خدمات رسانی بهزیستی در استان ارتقا یافت.

وی افزود: همه این خدمات مرهون تلاش ها و همکاری های نیروهای بهزیستی و مسئولان استانی و بهزیستی کشور بوده است که باید از همه آنها قدردانی کنم.

رضوان مدنی در ادامه اشاره ای هم به شیوع کرونا داشت و افزود: شیوع این بیماری خدمات بهزیستی را تحت تاثیر قرار داد و بسیار تلاش کردیم که مددجویان خود را از بیماری محافظت کنیم که در این زمینه هم به مدد الهی توفیقات خوبی حاصل شده است.

‍ دکتر افشین کریمی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کرمانشاه نیز در این مراسم با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یادآوری رشادت های رزمندگان اسلام، اظهار داشت: خوشحالیم که از نسلی برخاسته ایم که پایبند به باورها و اعتقادات محکم خود بودند.

وی ادامه داد: امروز این مراسم تنها برگزاری یک تکریم و معارفه و نیست، بلکه نماد توانمندی زنان مسلمان و مومنه است که اثبات کرده اند در کنار مردان می توانند در توسعه و بالندگی ایران نقش مهمی داشته باشند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کرمانشاه با بیان اینکه زنان در عرصه های مدیریتی عملکرد موفقی داشته اند، گفت: دکتر فاطمه رضوان مدنی که برخاسته از خانواده عظیم الشان شهدا هستند با عملکرد موفق خود در بهزیستی استان رضایتمندی پرسنل و مددجویان را همراه داشته اند.

کریمی خاطرنشان کرد: دکتر محمدی نیز به عنوان مدیرکل جدید بهزیستی استان از خانواده ای بزرگ و اصیل استان هستند که قطعا همان راه دکتر رضوان مدنی را در راستای خدمات خوب به مددجویان ادامه خواهند داد.

کریمی یکی از افتخارات سازمان بهزیستی را خدمت به قشر مستضعف جامعه همراه با عزت عنوان کرد و گفت: امام راحل با احیای واژه قرآنی مستضعف در تولید گفتمان دینی نقش بسیار ارزنده ای داشتند.

وی با اشاره به وجود آسیب های اجتماعی در استان، گفت: امیدواریم سایر دستگاه با همدلی و همکاری بهزیستی برای ارتقای استان و کاهش آسیب های اجتماعی تلاش کنند.

کد خبر 23512

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد