۲۵۰۰ مرکز مثبت زندگی در کشور راه اندازی می‌شود / رفاه مددجویان خط قرمز مسئولان بهزیستی

رئیس سازمان بهزیستی کشور از راه اندازی ۲۵۰۰ مرکز بهزیستی با عنوان "مثبت زندگی" در نقاط مختلف کشور خبر داد و افزود: هر یک از این مراکز ۴۵۰ خانوار را تحت پوشش قرار می دهد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان کرمانشاه، ‌ دکتر وحید قبادی دانا معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در مراسم تودیع و معارفه مدیران کل بهزیستی استان کرمانشاه که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با اشاره به وظایف متعدد بهزیستی گفت: تمام تلاش ما در سازمان بهزیستی این است که بتوانیم زندگی راحت توام با شان و جایگاه اجتماعی برای مددجویان رقم بزنیم.

وی افزود: خط قرمز ما در بهزیستی مددجویان هستند و از هیچ تلاشی که منجر به بهبود رفاه زندگی آنها شود، دریغ نمی کنیم.

این مسئول با بیان اینکه در حوزه سلامت اجتماعی در برنامه ششم توسعه وظایف مهمتری به سازمان بهزیستی محول شده، گفت: برنامه داریم تا خدمات بهزیستی را در حوزه های مختلف ارتقا دهیم و باید امسال که سال جهش تولید است شاهد جهش در راه اندازی مراکز بهزیستی و خدمات ارائه شده باشیم.

قبادی دانا از راه اندازی ۲۵۰۰ مرکز بهزیستی با عنوان "مثبت زندگی" در نقاط مختلف کشور خبر داد و افزود: هر یک از این مراکز ۴۵۰ خانوار را تحت پوشش قرار می دهد.

وی افزود: در این مراکز ۲۲ خدمت سطح یک بهزیستی به مددجویان ارائه خواهد شد و علاوه بر این نیروهای مستقر در این مراکز خانوارهایی که شرایط تحت پوشش قرار گرفتن بهزیستی دارند را نیز شناسایی می کنند.

قبادی دانا یادآور شد: این مراکز مبتنی بر پایه شبکه الکترونیک بوده و در این مراکز برای هریک از خانوارهای مددجو یک پرونده الکترونیکی تشکیل می شود.

وی افزود: در این مراکز فعالیت هایی در خصوص بررسی ژنتیکی خانوارهای دارای معلول هم انجام می‌شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور از مناسب سازی شهرها به عنوان یک ضرورت برای مددجویان بهزیستی یاد کرد و افزود: افراد دارای معلولیت در این زمینه با مشکلات جدی مواجه هستند و از مسئولان و به ویژه شهرداران شهرها می خواهیم در این زمینه همکاری و همراهی جدی‌تری داشته و در زمینه مناسب سازی فضای جامعه برای معلولان اقدام کنند.

قبادی دانا در ادامه با قدردانی از زحمات دکتر فاطمه رضوان مدنی مدیرکل سابق بهزیستی استان، گفت: مدیریت ایشان در این مدت کوتاه موجب ارتقا شاخص های استان در خدمات رسانی به مددجویان بهزیستی شد و دکتر رضوان مدنی جزو سه مدیر برتر کشور معرفی شد و همین امر موجب شد که ایشان به عنوان معاون جدید توسعه پیشگیری از اعتیاد سازمان بهزیستی منصوب شود و دکتر فرحناز محمدی نیز از پرسنل خوب و باسابقه بهزیستی استان کرمانشاه هستند که سالها معاونت پیشگیری را بر عهده داشته و با یک سوابق درخشان در کمیته انتصابات سازمان بهزیستی با کسب بالاترین نمره و برخورداری از شرایط لازم به عنوان مدیرکل جدید بهزیستی استان با حمایت های همیشگی مهندس بازوند استاندار محترم کرمانشاه فعالیت خواهند داشت.

وی به مدیریت مطلوب بهزیستی استان کرمانشاه در حوزه کرونا هم اشاره کرد و افزود: با خدمات خوب دکتر رضوان مدنی خوشبختانه استان کرمانشاه وضعیت خوبی در بحث کنترل بیماری کرونا در مراکز شبانه روزی بهزیستی داشته و امیدواریم در زمان مدیریت جدید دکتر فرحناز محمدی در سمت مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه این وضعیت تداوم و ارتقا یابد.

کد خبر 23510

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد