ارائه گزارش مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی در خصوص میزان مشارکتهای مردمی ۹۸،۹۹ بهزیستی استان و نحوه هزینه کرد آن

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی در جلسه شورای مشارکت مردمی استان حضور یافت و گزارش عملکرد بهزیستی استان طی سال ۹۸و ۹۹ را ارائه نمود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی آذربایجان غربی؛ امروز پنجم مهرماه دکتر سعید فریور، مدیر کل بهزیستی آذربایجان غربی در جلسه شورای مشارکت های مردمی به ریاست مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استاندار در استانداری برگزارشد، در خصوص گزارش عملکرد این سازمان طی سال ۹۸ و ۹۹ افزود: انعقاد تفاهم‌نامه بین بهزیستی و بنیاد برکت برای صدور بیمه تکمیلی ۱۵ هزار مددجو و واریز ۴۸ میلیون تومان جبران درمان به حساب مددجویان بهزیستی، انعقاد تفاهم نامه بهزیستی و موسسه مالی اعتباری کوثر مبنی بر واریز ۳ درصد سود حساب بانکی دارندگان "بهزیستی کارت" به حساب بهزیستی، پرداخت کمک هزینه ازدواج به ۲۲۹نوعروس، اهدای ۲۱ جهیزیه به نوعروسان تحت پوشش بهزیستی با همکاری سپاه پاسداران و همچنین ویزیت رایگان ماهانه ۱۰مددجو با همکاری کلینیک دندانپزشکی امام علی سال ۹۸ انجام شده است.

وی ادامه داد: ۳۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان مجموعه کمک‌های نقدی و غیر نقدی و خدماتی به بهزیستی استان طی سال گذشته بوده است که نسبت به مدت مشابه سال ۹۷، ۱۱ درصد رشد داشته است. فریور با اشاره به نحوه هزینه‌کرد کمک‌های اهدایی به بهزیستی تصریح کرد: کلیه کمک های واریزی به حساب با توجه به نیت اعلامی خیرین هزینه می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان بااشاره به اجرای پویش همدلی مومنانه همزمان با شیوع کرونا در استان و ارائه گزارش عملکرد بهزیستی استان طی سال جاری در این راستا گفت: ۹ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان کمک های نقدی و غیر نقدی با همکاری فرمانداری، استانداری، اوقاف، سپاه، بهزیستی و سایر ارگانها در قالب توزیع بسته های مواد غذایی، بهداشتی و شوینده بین ۱۵هزار خانواده و مراکز غیردولتی انجام شده است.

وی ادامه داد: در دهه ولایت امسال،( از عید قربان تا غدیر)، ۱۰ هزار و ۴۹۷ کیلوگرم گوشت قربانی بسته بندی و بین مددجویان به ارزش ۱۷۲ میلیون تومان توزیع گردید. فریور بااشاره به اینکه کمکهای غیر نقدی به ارزش۲۴٠میلیون تومان بین ۵۳٠٠مددجو نیز توزیع شد، گفت: مجموع کمکهای جمع آوری شده ۴۵٠ میلیون تومان است.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی با اشاره به مرحله دوم رزمایش همدلی مومنانه تصریح کرد: به ارزش ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بسته های غذایی و بهداشتی بین ۶۹۷۹ نفر مددجو در استان توزیع شد. وی بااشاره به توزیع لوازم بهداشتی در مراکز نگهداری سالمندان، بیماران روان و کمپهای ترک اعتیاد بهزیستی استان افزود: به ازای هر مددجو و پرسنل که در حدود ۲ هزار نفر هستند یک میلیون و ۶۰ هزار تومان به صاحبان این مراکز جهت تهیه مواد بهداشتی و ضدعفونی واریز شد. ف

بااشاره به سایر اقدامات بهزیستی استان طی سال جاری گفت: واریز ۲٠٠تا ۵٠٠ میلیون تومان به حساب مددجویان مجموعا به ارزش ۶۷۲ میلیون تومان وپرداخت ۵ میلیون تومان تسهیلات به ۱۲۷ مددجو از سوی صندوق ولایت کمیته امداد و بنیاد مستضعفان انجام شده است. م

بهزیستی استان به پرداخت تسهیلات کمک بلاعوض ودیعه مسکن و اجاره به زنان سرپرست خانوار و معلولان با بعدخانوار ۳نفر شهری و روستایی به تعداد ۲۴۳نفر به ارزش یک میلیارد و ۱٠٠میلیون تومان اشاره کرد و یادآور شد: پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن و اجاره به ۱۵٠مددجو به ارزش ۲میلیارد و ۷۵٠میلیون تومان، پرداخت ۱۱ میلیون تومان به ۸۹٠ مددجو از محل طرح ملی پرداخت تسهیلات اجاره ورهن مددجویات آسیب دیده از کرونا و راه‌اندازی ۱۵ کارگاه تولیدی- حمایتی با اشتغال زایی ۱۴۳ نفر به واسطه تولید ماسک و دستکش بهداشتی در استان بخش دیگری از اقدامات بهزیستی استان طی سال جاری است.

فریور با اشاره به ثبت نام مراکز آسیب دیده از کرونا در سامانه کارا جهت دریافت تسهیلات تصریح کرد: ۳۵۵ مرکز بااشتغال ۸۵۹ نفر به مبلغ ۱۰ میلیارد تومان در سامانه کارا ثبت نام کردند که از این تعداد ۱۸۱ مرکز با اشتغال ۳۸۴ نفر به مبلغ ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان موفق به اخذ تسهیلات شدند.

وی در ادامه یاداور شد: جمع‌آوری ۲۱میلیون تومان کمک از سوی کارکنان بهزیستی استان و واریز به حساب هلال احمر، همچنین پخش تیزر ماه رمضان،پویش همدلی مومنانه و تبلیغات جهت جلب مشارکت‌های مردمی در صدا و سیما و تلویزیون‌های تبلیغاتی شهری از جمله اقدامات بهزیستی استان طی سال جاری بوده است.

کد خبر 23506

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد