نشست کارگروه تخصصی گرامیداشت روز جهانی بهداشت روان در معاونت امور توسعه و پیشگیری بهزیستی استان برگزار شد

نشست کارگروه تخصصی گرامیداشت هفته و روز جهانی بهداشت روان  در راستای تحقق «   بهداشت روان برای همه    سرمایه گذاری بیشتر - دسترسی بیشتر»  و فعالیت های منتخب هفته و روز جهانی بهداشت روان  با حضور معاون امور توسعه و پیشگیری استان و کارشناسان حوزه ، در معاونت امور توسعه و پیشگیری برگزار شد.

به گزارش واحد خبر روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان صبح امروز نشست کارگروه تخصصی گرامیداشت هفته و روز جهانی بهداشت روان  در راستای تحقق «   بهداشت روان برای همه    سرمایه گذاری بیشتر - دسترسی بیشتر»  و فعالیت های منتخب هفته و روز جهانی بهداشت روان  با حضور معاون امور توسعه و پیشگیری استان و کارشناسان حوزه ، در معاونت امور توسعه و پیشگیری برگزار شد.

در این نشست مهرناز اسکندری معاون امور توسعه و پیشگیری با اشاره به شیوع فراگیر ۱۹COVID-  درجهان و استان و تاثیر آن بر سلامت روان شهروندان گفت : امروز شاهد تلاش  ایران و جهان برای کنترل  ومقابله با ویروس و یافتن راه حل برای آن هستیم که  سطح اضطراب ، ترس ، انزوا ، فاصله و محدودیت های اجتماعی ، عدم اطمینان و پریشانی عاطفی گسترده را برما تحمیل کرده و  شرایط بهداشت روانی را به خطر انداخته است. اسکندری برلزوم پوشش بهداشت  روانی جهانی برای همه تاکید کرد و گفت:  همه افراد جامعه باید بدون مشکلات مالی به خدمات بهداشت روان با کیفیت مورد نیاز خود ، در هر زمان و هر مکان دسترسی داشته باشند. وی سلامت و رفاه را محور نیازها و ترجیحات افراد ، خانواده ها و جوامع دانست و ادامه داد : برای تحقق بخشیدن به سلامت ، همه  دولت ها باید روی سلامت روان سرمایه گذاری کنند.

اسکندری یاد آور شد: ارتقا بهداشت روان در کلیه اقشار جامعه کلید سلامت جامعه  است و تخصیص خدمات و سرمایه گزاری بیشتردر این زمینه را بستری برای فعالیت های سلامت محور و پیشگیرانه در حوزه سلامت روان دانست. معاون توسعه و پیشگیری بهزیستی استان با اشاره به فعالیت های سلامت محور حوزه مانند فعالیت های ارتقایی و مشاوره و خدمات صدای مشاور( خط ۱۴۸۰ )و فعالیت های اجتماعی همیاران سلامت روان و تیم های اجتماع محور در استان گفت :این معاونت آمادگی لازم برای ارایه خدمات تخصصی درتمامی شهرهای استان را دارد. در پایان اسکندری برلزوم همکاری بین بخشی و نهادها و دستگاه های اجرایی استان تاکید کرد و گفت : همکاری وهم افزایی بین دستگاه های اجرایی و بخش غیردولتی فرصتی برای تحقق

گفتنی است؛  روز جهانی بهداشت روان ده اکتبر و هفته بهداشت روان  در ایران  از ۱۸ مهر ماه لغایت  ۲۴ مهرماه اجرا می گردد. فدراسیون جهانی بهداشت روان شعار روز جهانی بهداشت در سال ۲۰۲۰  را« بهداشت روان برای همه ، سرمایه گذاری بیشتر - دسترسی بیشتر» اعلام کرد. و این نشست با هدف برنامه ریزی هفته در استان برگزار گردید.

کد خبر 23454

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد