گلپایگان| برگزاری کارگروه اجتماعی،فرهنگی، سلامت بانوان و خانواده شهرستان با حضور مدیر کل بهزیستی استان اصفهان 

به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان گلپایگان، جلسه کارگروه اجتماعی،فرهنگی، سلامت بانوان و خانواده شهرستان گلپایگان با حضور دکتر مرضیه فرشاد مدیر کل بهزیستی استان اصفهان، دکتر حسین یارمحمدیان فرماندار شهرستان گلپایگان و دیگر اعضا این کارگروه در سالن اجماعات فرمانداری شهرستان گلپایگان برگزار گردید.

مدیر کل بهزیستی استان بعد از شنیدن نظرات و گزارشات اعضاء کارگروه؛ در خصوص پیگیری مسئله طلاق، از تغییر ساختار در بهزیستی خبر داد و عنوان نمود: مداخله بهزیستی در طی مراحل طلاق صورت می گرفت که با تغییر ساختار  علاوه بر  سیر مراحل طلاق در اورژانس اجتماعی، دوره های آموزشی پیشگیری از طلاق توسط حوزه پیشگیری بهزیستی در حال اجراست.
 فرشاد با بیان پیشرو بودن استان اصفهان در خصوص مراکز  اورژانس اجتماعی، گفت: زمانی که استان فارس 3 مرکز اورژانس اجتماعی داشت، استان اصفهان 12 مرکز اورژانس داشت که یکی از آنها در گلپایگان بود.
مدیر کل بهزیستی استان اصفهان افزود: خدمات اورژانس اجتماعی با توجه به گسترش آسیبها افزایش پیدا کرده است ولی متاسفانه نیروی آنها خصوصا مراکزی که قبلا تاسیس شده بودند، افزایش نیافته و گلپایگان تنها شهرستان استان اصفهان است که مرکز اورژانس اجتماعی آن با یک نیرو فعالیت دارد و در زمینه تقویت نیروی انسانی مظلوم واقع شده است. البته در خصوص جذب نیرو پیگیریهای متعددی صورت گرفته، که تاکنون نتیجه مثبتی نداشته است.
دکترفرشاد در خصوص مسئله اعتیاد بیان کرد: پروانه فعالیت آگونیست با مجوز دانشگاه علوم پزشکی صادر می‌شود و سهمیه متادون نیز در اختیار دانشگاه است، اگر در شهرستان گلپایگان سهمیه متادون کاهش دارد سهمیه شربت اپیوم درخواست کنید..
وی با بیان اینکه هرگونه مطالبه‌گری بدون برنامه به دلیل شرایط اقتصادی و محدود شدن منابع خیرین امکان پذیر نیست، تصریح کرد: نه قوه قضاییه و نه زندانها آمادگی ایجاد مرکز مراقبت بعد از خروج را ندارند. این در حالی است که تمام شهرستانها هم از این مرکز برخوردار نیستند و اگر یک فرآیند کامل نباشد، نباید منتظر معجزه باشیم. باید نقش مراقبت بعد از خروج معتاد را به کمک خیرین به خانواده ها سپرد تا معتاد در خانواده خودش بهبود یابد.
مدیر کل بهزیستی استان اصفهان از اقدام  شهرداری گلپایگان در خصوص زیبا سازی شهر تقدیر نمود و بیان داشت: شهرداری ها  با اجرای طرح بازآفرینی شهری و شیک کردن ساختمان‌ها به کاهش آسیب‌های اجتماعی کمک می‌کنند..
فرشاد در خصوص اجرای طرح کرامت که توسط سپاه انجام می شود، گفت: در خصوص طرح کرامت که توسط سپاه در حال پیگیری است؛ در خواست می شود جهت تکمیل طرح از همکاران ما که در این خصوص کار علمی انجام داده اند کمک گرفته شود.  خصوصا لیدر اجرایی این طرح که باید یک فرد حرفه ای باشد و اگر فرد غیر حرفه ای این مسئولیت را داشته باشد، ممکن است سایر فرآیندهای غیر حرفه ای را وارد این برنامه محله محور کند. لذا ضرورت دارد لیدرهای اجرایی یک دوره تسهیل گری کوتاه مدت را با کمک کارشناسان بهزیستی بگذرانند.

 

کد خبر 23399

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد