برگزاری همایش تجلیل از پیشکسوتان ایثارگر همزمان با فرا رسیدن چهملین سالگرد دفاع مقدس

همزمان با فرا رسیدن چهلمین سالگرد دفاع مقدس از ایثارگران پیشکسوت و شهدای مدافع سلامت تجلیل به عمل آمد .

زهرا امینی مدیرکل بهزیستی استان مرکزی با بیان اینکه نفس مسیحایی حضرت امام خمینی(ره) نبود، تربیت‌شدگان جهاد و شهادت شکل نمی‌گرفت، گفت: با توجه به شرایط موجود جوانان ما در پیروی از مقام معظم رهبری به دفاع از حریم حرم دست از پا نمی‌شناسند که این ریشه در مکتب سیدالشهداء دارد.

امینی  ضمن تبریک  چهلمین سالگرد دفاع مقدس افزود : 31شهریور ماه، بازتاب خاطرات آغاز هشت سال دفاع مقدس است. روزهایی که ذرّه ذرّه خاک میهن اسلامیمان،سربلندی ملتی را شهادت می دهد که با سرافرازی در مقابل دنیای کفر و استکبار، مقاوم تر از کوه ایستادگی نموده و بر بلندای قله ی افتخار، بیرق آزادگی را به اهتزاز درآورند.حماسه آفرینان دفاع مقدس، کسانی بودند که فرهنگ «همه جا کربلا و هر روزی عاشوراست» را در هر روز از هشت سال دفاع مقدس جاری نمودند. آنان که معرفت عاشورایی یافته بودند، هر خطر را به جان می خریدند تا بتوانند از حریم ارزش ها و باورهای خویش دفاع کنند

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی  افزود: اگر قیام امام حسین(ع) نبود مسیر اسلام در تمدن اسلامی به چه سمت و سویی گرایش پیدا می‌کرد؟ ما الان وارث اسلام ناب محمدی هستیم و به تاسی از منویات مقام معظم رهبری نگذاریم در پیچ و خم زندگی نام و یاد شهدا فراموش شود.

وی با تاکید بر اینکه برند ایثاگر نباید مخدوش شود، یادآور شد: مدیران باید در مسیر ارتقاء کارآیی حرکت کنند، چراکه برای به‌زیستن نیازمند کار سخت و مجاهدانه است.

ایشان در ادامه گفت: همدلی و همراهی که تحت رهبری بنیانگذار انقلاب در دوران دفاع مقدس اتفاق افتاد الگویی بی بدیل برای ادامه و حفظ آرمان های انقلاب اسلامی است و از خودگذشتگی، ایثار و فداکاری که در زمان جنگ رخ داد فراتر از آنچیزیست که در ظاهر به نظر می رسد.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی افزود : عزت و سربلندی امروز ایران مرهون فداکاری و جان فشانی شهدای هشت سال جنگ تحمیلی است که با استقامت وفاداری و شجاعت خود به همه ما درس ایثار وازخودگذشتگی دادند و وظیفه تک تک ماست تا از این میراث ارزشمند برای حفظ عزت و سربلندی میهن مان پاسداری کرده و سیره‌ی زندگی این شهدای گرانقدر را چراغ راه آینده‌ی خود قرار دهیم.

وی بر ترویج مفاهیم ارزشمند دفاع مقدس در جامعه تأکید کرد و گفت: حماسه جاویدانی که رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس آفریدند هیچ گاه از خاطر ما فراموش نمی شد و هشت سال دفاع مقدس به عنوان یک ارزش برای ما ماندگار شده است.

مدیرکل بهزیستی استان تصریح کرد: نسل جوان ما باید در حال حاضر با فرهنگ دوران دفاع مقدس به خوبی آشنا باشد و رشادت های رزمندگان را به خوبی درک کند.

ایشان  در این همایش با بیان رشادت هایی از رزمندگان دفاع مقدس، گفت: شهدا دین بزرگی بر گردن ما دارند و باید در راستای ارج نهادن به مقام شامخ آنها عمل کنیم.

در پایان این مراسم از پیشکسوتان ایثارگر، سربازان شاغل در اداره ، خانواده شهدای مدافع حرم وپیشکوستان ایثارگر سالمند تقدیر به عمل آمد

کد خبر 23396

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد