ایلام|53درصد کودکان خیابانی کشور تبعه خارجی هستند

مدیر کل دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: 53درصد کودکان خیابانی شناسایی شده کشور از اتباع خارجی هستند.

رضا جعفری روز سه شنبه در حاشیه نشست تخصصی حقوق کودک در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون 14هزار و 800کودک خیابانی توسط بهزیستی در سراسر کشور شناسایی و مورد حمایت قرار گرفته اند.

وی با اشاره به غیر ایرانی بودن بیش از نیمی از کودکان خیابانی ادامه داد: بر اساس بررسیهای به عمل آمده 42درصد این افراد فاقد اسناد هویتی هستند.

وی ادامه داد: از مجموع کودکان خیابانی شناسایی شده در کشور نزدیک شش هزار نفر در 30مرکز کودکان خیابانی دولتی بصورت شبانه روزی نگهداری و  63مرکز حمایتی اموزشی کودک و خانواده غیر دولتی روزانه نیز در سطح کشور به این کودکان خدمات رسانی می کنند.

***شناسایی کودکان کار با اصلاح آیین نامه ساماندهی کودکان خیابانی

وی با اشاره به تدوین آیین نامه ساماندهی کودکان خیابانی در سال 84 و تعیین نقش و وظایف 11 دستگاه از جمله شهرداری،نیروی انتظامی،بهزیستی،اموزش و پرورش و غیره گفت:با توجه به تغییرات در ماهیت و ویژگیهای گروههای هدف و ضرورت بازنگری در ایبن نامه قدیم، انجام اصلاحات با مشارکت دستگاههای متولی در دستور کار کمیسیون اجتماعی دولت قرار گرفت.مهمترین ویژگی ایین نامه جدید در وجه حمایتی ان در کنار وظیفه ساماندهی،توجه با کودکان کار در کارگاهها و نیز افزایش تعداد دستگاههای همکار به ۱۷ ارگان می باشد.

وی گفت: یکی از طرح های پیش روی دفتر انجام ارزیابی سریع از وضعیت اقتصادی، اجتماعی و جمعیتی کودکان کار می باشد که انشالله امسال اجرایی خواهد شد.

به گفته جعفری، هدف از اجرای طرح شناسایی تعداد کودکان ،نیازهای انان ،نوع فعالیت ها و سایر ویژگیهای اقتصادی ،فرهنگی و اجتماعی انهاست تا  متناسب با ان بتوان برنامه ریزیهای جامع جهت ساماندهی و توانمند سازی انان اعمال کرد.

*** بازگشت چهار هزار و 598 کودک بازمانده از تحصیل به مدرسه

وی همچنین به فعالیت بهزیستی در حوزه بازگشت به تحصیل کودکان اشاره کرد و گفت: از مجموع 18هزار و 703کودک بازمانده از تحصیلی که به این سازمان معرفی شده زمینه بازگشت به مدرسه چهار هزار و 598 نفر از این افراد فراهم شده است.

به گفته وی، از مجموع کودکان بازمانده از تحصیلی که به بهزیستی معرفی شده 16هزار و 350نفر دارای معلولیت بویژه از نوع ذهنی و جسمی،حرکتی و 45نفر نیز از اتباع خارجی بوده اند.

مدیر کل دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور به منظور حضور در همایش تخصصی کودک صبح امروز به این استان سفر کرده است.

پایان/

کد خبر 2338

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد