ایلام|هزار و 200کودک در شیرخوارگاه های کشور نگهداری می شوند

معاون دفتر کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور گفت:هم اینک بیش از یک هزار و ۲۰۰کودک (شیرخوار تا شش سال) در شیرخوارگاه های این سازمان در سراسر کشور نگهداری می شوند.

احمد خاکی روز سه شنبه در حاشیه بازدید از شیرخوارگاه بهزیستی ایلام افزود: این کودکان در ۳۴شیرخوارگاه در استانهای مختلف کشور به دلائل مختلف بد سرپرستی و بی سرپرستی نگهداری می شوند.

به گفته وی، در طول سال گذشته در مجموع چهار  هزار و  ۲۵۵  کودک در قالب طرح فرزندخواندگی، قیم، امین موقت و ترخیص در شیرخوارگاه های بهزیستی ساماندهی شده اند.

***پذیرش ۶۳۰هزار کودک در مهدهای کودک کشور

وی همچنین با اشاره به فعالیت ۱۴هزار و ۷۰۰مهد کودک در کشور گفت: این مراکز بصورت بخش خصوصی و با نظارت این سازمان در مناطق مختلف کشور فعالیت دارند.

وی با ذکر اینکه از این شمار یک هزار و ۸۰۰مهد در مناطق حاشیه شهرها و سکونتگاه های غیر رسمی  دایر شده اند گفت: هفت هزار و ۶۰۰مهد نیز در مناطق روستایی فعالیت دارند.

به گفته معاون دفتر کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور، ۱۲۰هزار مربی و مدیر در این مهدها فعالیت داشته و در مجموع ۶۳۰هزار کودک در این مراکز پذیرش و نگهداری می شوند.

وی گفت: سازمان بهزیستی در این مراکز تمام استانداردهای لازم را برای استفاده کودکان طراحی کرده و به همه جنبه های رشد شامل حیطه های شناختی، عاطفی، جسمانی، روانی و معنوی توجه کرده تا به کودک بصورت تک بعدی توجه نشود.

به گفته وی، حضور کودک در این مراکز به رشد فکری، مهارتی و شناختی بیشتر بچه کمک کرده و خانواده ها باید زمینه حضور کودکانشان را در این مراکز بیشتر فراهم کنند.

به گفته وی، کمتر از ۲۰درصد کودکان کشور در مهدهای کودک نگهداری می شوند.

پایان/

کد خبر 2334

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد