ششمین جلسه شورای هماهنگی مدیران استان در خصوص بررسی مشکلات سیل تالش

صبح روز اول مهرماه ششمین جلسه شورای هماهنگی مدیران استان در خصوص بررسی مشکلات سیل تالش و مدیریت آسیب های ناشی از آن با حضور کریم یاوری مشاور و نماینده ویژه وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ، ذکتر حسین نحوی نژاد مدیرکل بهزیستی گیلان ، دکتر کاظم زاده رئیس دبیرخانه ستاد مدیریت بحران بهزیستی کشور ، امیر مرادی مدیرکل محترم مدیریت بحران استانداری گیلان ، عباس علیزاده مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و اعضاء شورای رفاه در سالن اجتماعات خزائلی بهزیستی گیلان برگزار شد .

در این نشست ضمن بررسی مشکلات سیل تالش و مدیریت آسیب های ناشی از آن گزارشی در خصوص حسارات وارده به مددجویان و توانخواهان روستاهای شهرستان تالش که توسط تیم های ضربتی بهزیستی استان در ساعات اولیه بحران سیل ارائه شد .

همچنین بیان شد : تیم های ویژه اورژانس اجتماعی (۱۲۳) در غالب طرح محب متشکل از مراکز دولتی و غیر دولتی جهت (مشاوره حمایتی روانی اجتماعی در بلایای طبیعی با تکیه بر توانمند سازی اجتماعات محلی) در روستاهای سیل زده این شهرستان درحال اجرا است.

گفتنی است تیم های ویژه طرح محب به منظور پیشگیری و کاهش بروز مشکلات روانی و اجتماعی در حوادث غیر مترقبه با مشارکت در ساختار دولتی و غیر دولتی که در آن روانشناسان با مشاوران و مددکاران اجتماعی شاغل در مراکز بنام گروه‌های فوریتی محب به صورت داوطلبانه فعالیت می‌کنند.

حوادث و بلایای طبیعی نه تنها جسم انسان را بلکه بر روح و روان آن‌ها نیز آسیب‌هایی وارد می‌کند که این در حالی است که روان آدمی آسیب پذیرترین بخش وجودی انسان در حوادث و بلایا بشمار می‌رود.

آموزش‌های تخصصی از جمله مدیریت استرس، مقابله با اصظراب، کنترل خشم، مشاوره سوگ، کمک‌های اولیه روانشناختی، بهداشت روانی در بلایا برای گروه‌های فوریتی از اهداف اصلی این طرح می‌باشد.

هم اکنون تیم های فوریتی محب در روستاهای شهرستان تالش تشکیل و خدمات ارائه می‌ کنند و برآورد احتمالی با توجه به موارد اعلام شده تا کنون ۴،۵۰۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال می باشد    

کد خبر 23332

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد