صدور موافقت های اصولی مراکز مثبت زندگی

مدیرکل بهزیستی استان زنجان از صدور موافقت های اصولی مراکز مثبت زندگی در زنجان خبر داد و گفت نزدیک به 77 درصد موافقت های اصولی این استان صادر شده است .

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان محمد محمدی در جلسه شورای معاونین افزود :هدف از ایجاد مراکز مثبت زندگی ارائه مجموعه ای از خدمات سازمان دریک مرکز و تقویت رویکرد خانواده محور و اجتماع محور در ارائه خدمات سازمان  است  و افزایش آگاهی عموم افراد جامعه از وظایف، فعالیت‏ها و خدمات سازمان بهزیستی ، تسهیل دسترسی گروه‏های هدف به خدمات سازمان ، کاهش ترددهای غیرضروری به مراکز و ادارات بهزیستی ، افزایش رضایتمندی مردم از خدمات سازمان، افزایش و ظرفیت مشارکت بخش غیردولتی و کاهش تصدی گری دولت است.

وی خاطرنشان کرد : ایجاد مراکز مثبت زندگی گامی مناسب در تجمیع فعالیتهای مددکاری در یک واحد برای مددجویان بوده و تاسیس مراکز مثبت زندگی موجب متمرکز شدن خدمات ، دسترسی آسان و دریافت خدمات در حداقل زمان ممکن را به همراه دارد.

این مقام مسئول با بیان اینکه  ۲۲ خدمت در همه حیطه‌های اجتماعی ،توانبخشی و پیشگیری در مراکز مثبت زندگی استان ارائه خواهد شد ، افزود : خدماتی همچون آموزش‌های تشکیل و تحکیم خانواده، آموزش های مهارت های زندگی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، آگاه سازی برای پیشگیری از معلولیت، غربالگری سطح یک پیشگیری از معلولیت ها و غربالگری بینایی ، شنوایی، اختلالات ژنتیکی و اوتیسم در این مراکز انجام خواهد شد.

محمدی با اشاره به صدور مجوزهای مراکز مثبت زندگی افزود:از 40 مجوزمراکز مثبت زندگی مختص استان زنجان 31 موافقت اصولی صادر شده است.

 وی خدمات مراکز شامل ثبت درخواست و تشکیل پرونده فرزند خواندگی، پاسخگویی به مراجعین، اخذ و بررسی مدارک، پیگیری امور مددکاری خانواده، ارجاع به مراکز بالاتر و سایر دستگاه ها، شناسایی فعال جامعه هدف، انجام استعلامات، پیگیری‌های مورد نیاز جهت صدور مجوز و دیگر موارد مرتبط است.

کد خبر 23330

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد