در رسانه|مدیرکل بهزیستی استان ایلام: مرکز جامع توانمندسازی آسیب دیدگان اجتماعی ایلام نیازمند بیش از یک میلیارد اعتبار است

همتی با بیان اینکه ساخت مرکز جامع توانمندسازی آسیب دیدگان اجتماعی ایلام ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: این مجموعه دارای واحدهای نگهداری، آموزشی و کارگاهی است و فعالیت های مربوط به امور فرهنگی و نگهداری مددجویان نیز در این مرکز انجام می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، مدیرکل بهزیستی استان ایلام در جریان بازدید جمعی از رسانه های استان از مرکز جامع توانمندسازی آسیب دیدگان اجتماعی ایلام، اظهار کرد: این مرکز برای اسکان، نگهداری و توانمندسازی از زنان، دختران، کودکان و پسران آسیب دیده اجتماعی در سطح جامعه ساخته شده است.

« زهرا همتی» با اشاره به اینکه در ایام شیوع کرونا و شرایط اقتصادی، تعداد افراد آسیب دیده اجتماعی مراجعه کننده به مراکز اورژانش اجتماعی و سازمان بهزیستی تا حدودی افزایش داشته است، تصریح کرد:هدف از ساخت این مجموعه ارائه خدمات اجتماعی به جامعه هدف است.

وی با اشاره به اینکه ساخت این مجموعه در سه طبقه از سال ۹۶ آغاز شده و زیربنای آن ۳ هزار متر مربع است، تصریح کرد: تا کنون بالغ بر ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای ساخت این ساختمان هزینه شده و برای تکمیل آن، بالغ بر یک و میلیارد و ۵۰۰ ملیون تومان دیگر نیاز است.

مدیرکل بهزیستی استان ایلام با اشاره به اینکه این مجموعه از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است، گفت: با تکمیل این مجموعه اسکان زنان و دختران آسیب دیده اجتماعی از ساختمان های استیجاری به صورت متمرکز به این مجموعه منتقل می شود که کمک بسیار بزرگی در راستای خدمات دهی و توانمندسازی این قشر از جامعه خواهد بود.

همتی با اشاره به اینکه دستگاه مجری این مجموعه مسکن و شهرسازی استان بوده و سازمان بهزیستی دستگاه بهره بردار آن است، افزود: انتظار می رود که با تکمیل این مجموعه فعالیت های ویژه پیشگیرانه و توانمندسازی به نحو مطلوبی در حوزه افراد آسیب دیده اجتماعی انجام شود.

وی گفت: این ساختمان دارای واحدهای نگهداری، آموزشی و کارگاهی است و فعالیت های مربوط به امور فرهنگی و نگهداری مددجویان نیز در این مرکز انجام می شود که امید است بتوانیم خدمات بهتری را به جامعه هدف ارائه داده و به طور قطع مکان امنی برای نگهداری و توانمندسازی جامعه هدف خواهد بود.

همتی با بیان اینکه پیش بنی می شود که این مجموعه در صورت تزریق اعتبارات مناسب به زودی افتتاح و به بهره برداری برسد، خاطرنشان کرد: این مجموعه ظرفیت نگهداری حداقل ۵۰ نفر از افراد آسیب دیده اجتماعی را دارد و افرادی که وارد این مرکز می شوند با آموزش های صحیح، مشاوره و شرکت در دوره های آموزشی توانمندسازی شده و تلاش می شود که برای این فراد نیز ایجاد اشتغال شود.

پایان پیام/۹۲

کد خبر 23313

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد