۲| چهلمین سالگرد دفاع مقدس گرامی باد

سپهبد شهید قاسم سلیمانی

شهید سلیمانی در کلام رهبری (مد ظله العالی):
جهاد سردار شهید قاسم سلیمانی جهاد بزرگی بود و خداوند نیز شهادت او را شهادت بزرگی قرار داد. حاج قاسم باید همین‌جور به شهادت می‌رسید. خوشا به‌حال حاج قاسم که به آرزویش رسید، او شوق شهادت داشت و برای آن اشک می‌ریخت و داغدار رفقای شهیدش بود. 

مردم قدر سردار شهید قاسم سلیمانی را دانستند و این ناشی از اخلاص است؛ این که دلها این جور همه متوجّه میشوند، نشان‌دهنده‌ی این است که یک اخلاص بزرگی در آن مرد وجود داشت، مرد بزرگی بود. 


دیدگاه ژنرال آمریکایی درباره سرلشکر سلیمانی

«دشمن شایسته»؛ این لفظی است که «ژنرال پترائوس» رئیس سابق ستاد مشترک ارتش آمریکا و مدیر کل سابق سیا در مورد سرلشکر سلیمانی بکار می‌برد. او حدود دو سال پیش طی مصاحبه‌ای به ویژگی‌های منحصر به فرد رقیب قدرتمندش در غرب آسیا اشاره کرد و گفت:«قاسم سلیمانی فردی بسیار توانمند و مدبر و دشمنی شایسته است. وی بازی خود را به خوبی انجام می‌دهد اما این بازی طولانی است پس اجازه دهید ببنیم حوادث چگونه به پیش می‌رود».


دشمن قابل احترام!


اما ژنرال پترائوس تنها یانکی‌ای نبوده که زبان به ستایش از سرلشکر سلیمانی گشوده است؛«باراک اوباما» رئیس‌جمهور سابق آمریکا که دولتش نقش اول تولید داعش بوده نیز در یکی از دیدارهایش با «حیدرالعبادی» نخست وزیر عراق در سال ۲۰۱۴ پیرامون سرلشکر سلیمانی گفت که«او دشمن من است ولی من برای او احترام ویژه‌ای قایل هستم».

«جان کری» وزیرخارجه سابق آمریکا هم در یکی از دیدارهایش با ظریف وزیرامورخارجه کشورمان، خطاب به او گفت که «برای یکبارهم شده مایلم قاسم سلیمانی را از نزدیک ببینم».

قویترین مرد خاورمیانه

اما علاوه بر آمریکایی‌ها نیز اروپایی‌ها هم توجه زیادی در چند سال اخیر به سرلشکر سلیمانی داشته‌اند. در می ۲۰۱۷ (اردیبهشت ۹۶) روزنامه لوموند فرانسه طی یک گزارشی در حالیکه عکس در حال نماز خواندن سردار قاسم سلیمانی را به صورت بزرگ منتشر کرده بود، به تعریف و تمجید از فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران پرداخت و وی را «قویترین مرد خاورمیانه» و «چه‌گوآرای ایران» نامید.

«او می‌خواهد شهید شود»؛ این عبارتی بود که در گزارش لوموند پیرامون«قاسم سلیمانی» به نقل از یک چهره رسانه‌ای داخل ایران آمد.

کد خبر 23303

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد