شهرستان همدان | عدم شناخت از وظایف اورژانس اجتماعی به ارجاع موارد غیر مرتبط منجر می شود

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی فرماندار همدان: وظایف اورژانس و فوریت های اجتماعی بسیار تخصصی است و ضرورت دارد به جای دیوان سالاری،  زمان رسیدگی به معضلات اجتماعی و افراد آسیب دیده با همکاری ارگان های مرتبط با آسیب های اجتماعی به حداقل برسد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی شهرستان همدان در کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده که به دعوت فرمانداری و با حضور ادارات مرتبط تشکیل شد، پیرو دین معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار با اشاره به همنشین بودن آسیب های اجتماعی با نوع بشر گفت: تنها با برنامه ریزی مناسب می توانیم به کنترل و کاهش آسیب ها کمک کنیم.

معاون فرماندار همدان گفت: وظایف اورژانس و فوریت های اجتماعی بسیار تخصصی است و ضرورت دارد به جای دیوان سالاری،  زمان رسیدگی به معضلات اجتماعی و افراد آسیب دیده با همکاری ارگان های مرتبط با آسیب های اجتماعی به حداقل برسد چرا که به موقع و در دسترس بودن از مهمترین شاخص های این واحد مهم اجتماعی است که منجر به کاهش ورودی قوه ی قضائیه و نیروی انتظامی خواهد شد.

وی افزود: نکته مهم در زمان ارجاع اشخاص آسیب دیده این است که همکاران دادگستری، انتظامی و ارگان های دیگر فقط موارد مرتبط با اورژانس اجتماعی را ارجاع دهند

رضا افشاری رئیس بهزیستی شهرستان همدان نیز ضمن تشریح وضعیت آسیب های اجتماعی شهرستان، ارجاع ندادن افرادی همچون بیماران اعصاب و روان، متکدیان، کارتن خواب ها، معتادین و سالمندان مبتلا به آلزایمر به اورژانس اجتماعی را خواستار شد.

کارشناس و سوپروایزر خط ۱۲۳ نیز طی گزارش مبسوطی پس از بیان شرح وظایف و مشکلات با دستگاه های ارجاع دهنده، آمار مربوط به قسمت های مختلف اورژانس شامل خط hot line ۱۲۳، خدمات تیم سیار، خوابگاه سلامت دختران و پایگاه خدمات اجتماعی، ضرورت تسریع پزشکی قانونی در بررسی موارد ارجاعی از سوی تیم فوریت های اجتماعی بهزیستی، مشکلات با بیمارستان ها و واحدهای مددکاری و حقوقی اورژانس را تشریح کردند.

 تشکیل گروه کاری زنان و خانواده، تسهیل ورود به مدارس برای برگزاری دوره های آموزشی دانش آموزان و استفاده از ظرفیت های فضای مجازی بویژه بستر اپلیکیشن شاد برای آگاهسازی از تصمیم های اعضا کارگروه بود.

کد خبر 23251

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد