در شرایط کنونی صرفه جویی و اولویت بندی مسائل هزینه ای باید در دستور کار قرار گیرد

جلسه هم اندیشی مسایل مالی و نحوه هزینه کرد اعتبارات با حضور دکتر اسدالله حیدری مدیرکل بهزیستی استان، مهندس علی نصیری ذیحساب بهزیستی استان، کلیه معاونین ستادی، روسای بهزیستی شهرستانها و کارشناسان مالی در محل سالن جلسات بهزیستی ستاد برگزار شد.

دکتر اسدالله حیدری در ابتدای جلسه ضمن تقدیر و تشکر از همکاران افزود : از حوزه پشتیبانی هم از خانم محمدی فلاح تا زمانی که تشریف داشتند با تمام وجود در خدمت سازمان بودند و هم آقای باقری و همکارانشان و همچنین از تیم مالی و در راس آنها جناب آقای نصیری ذیحساب محترم بهزیستی استان که همیشه همراه هستند سپاسگزاری مینمایم، خدا را شاکرم از زمانی که ایشان استقرار پیدا کردند هم کارها شفاف و روشن پیش می رود و هم این که هیچ وقت مشکلی در حوزه اسناد چه تشخیص و چه تأمین پیش نیامده است.

وی اضافه کرد: از روسای محترم ادارات بهزیستی شهرستان ها که بار عمده کمبود منابع را به دوش می کشند و چه به لحاظ امکانات مادی و چه به لحاظ نیروی انسانی و منابع در مضیقه هستند و در شرایط موجود انصافاً مدیریت کار با اعمال شاقه است تشکر و قدردانی می نمایم، درحال حاضر با چالش های بسیار و عمده مواجه هستیم که می طلبد برنامه هایمان با شرایط موجود انعطاف داشته باشد و در شرایط عادی هر کسی می تواند یک مدیر خوب باشد ولی در شرایط سخت است که آدمها باید خودشان، استعدادشان و توان مدیریت شان را به منصه ی ظهور برسانند.

مدیرکل بهزیستی استان ادامه داد : درحال حاضر کشور در شرایط سختی است و به تبع آن سازمان هم با محدودیت شدید منابع مالی مواجه است همانگونه که استحضار دارید سال قبل نسبت به سال های پیش شرایط بسیار فرق داشت و تخصیص اعتبارات درصد قابل توجهی کاهش داشت و متناسب با فعالیت ها نبود و بسیار کمتر از شرح وظایفی بود که ما داریم بنابراین میطلبد که همراه و همدل گام برداریم و برنامه های مشترکی برای مدیریت و انجام امور داشته باشیم.

دکتر حیدری بیان داشت : سال گذشته نهایتا ۸۰ درصد اعتبارات تخصیص داده شد در صورتی که قانون احکام دائمی میگوید اعتبارات بهزیستی در هر شرایطی ۱۰۰ درصد باید داده شود بنابرین تنها راهی که داریم این است که در هزینه ها صرفه جویی نمائیم و برنامه ریزی درستی داشته باشیم.

این مقام مسئول اضافه کرد : اولویت بندی فعالیت ها یکی از ضروریاتی است که اکنون باید به آن توجه داشته باشیم، وقتی می گوییم صرفه جویی به معنای ریاضت نیست به معنای درست هزینه کردن است که باید مورد توجه قرار گیرد و به عنوان یک برنامه در دستور کار قرار گیرد.

 مدیرکل بهزیستی استان گفت : در ارتباط با اضافه کار بارها توضیح داده ایم علی رغم این که درصد قابل توجهی از همکاران رسمی سازمان به احکامشان اضافه شد ولی تعداد بسیار زیادی از همکاران ما قراردادی هستند که شامل حالشان نشد و در اینجا ما واقعا با محدودیت منابع مالی مواجه هستیم که البته در پرداخت رفاهی که تقریبا بصورت ثابت درآمده کمی خلاء اضافه کار را جبران مینماید و امیدواریم که این رفاهی به صورت مستمر ادامه داشته باشد.

دکتر حیدری اذعان داشت : افزایش ۵۰ درصد حقوق اتفاق بسیار خوبی بود که افتاد ولی متاسفانه شامل حال همه کارمندان نشد و طی صحبتهایی که با سرکارخانم عربشاهی رئیس محترم سازما ن برنامه و بودجه داشته ام خود ایشان نیز فرمودند ما این را می دانیم افزایش پنجاه درصدی شامل حال خیلی از افراد نمی شود از طرفی اضافه کاری شان را هم از دست دادند ولی فعلا شرایط این گونه است و امیدواریم مشکلات برطرف گردد.

مدیرکل بهزیستی تصریح کرد : البته ما تلاشمان این است مطالبه همکاران را تا پایان سال حفظ نمائیم تا انشاءالله گشایش حاصل شود بتوانیم اضافه کار را هم مانند سال های قبل پرداخت کنیم و امیدواریم که اتفاقات خوبی رخ دهد.

وی اضافه کرد : یکی از راهکارها برای این مسائل مدیریت اعتبارات فصل ۲ است و در شرایط موجود انتظار داریم که معاونین به هیچ وجه جزیره ای فکر نکنند کل نگر باشند و نگاه سیستماتیک داشته باشند، هرچه بتوانیم در این حوزه صرفه جویی کنیم بیشتر می توانیم در خدمت همکاران باشیم تلاش کنیم هزینه ها را کاهش دهیم البته نباید فعالیت ها هم تعطیل شود باید جوری مدیریت شود که از اعتبارات فصل ۶ فعالیت ها اجرا شود وبه تعهدات سازمانی مان عمل کنیم.

دکتر حیدری افزود : امیدوارم که همگی تمام توانمان را در این شرایط سخت بگذاریم و تلاش کنیم که جامعه هدف مان با مشکل مواجه نشود و هر کسی به سهم خود باید احساس مسئولیت کند تا بتوانیم انشاءالله به وظایف و تعهداتی که در بهزیستی استان البرز به ما محول شده عمل کنیم.

در ادامه جلسه مهندس علی نصیری ذیحساب بهزیستی استان در خصوص مسائل بودجه، اسناد مالی، فصول هزینه کرد، اموال، تنخواه گردان، اعتبارات و رعایت قوانین و مقررات مسائلی را گوشزد کرد و معاونین ستادی و روسای شهرستانها چالش های پیش روی حوزه مربوطه را جهت مرتفع کردن مطرح کرده و به بحث و تبادل نظر پرداختند.

کد خبر 23240

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد