۱۰ درصد از جمعیت استان سمنان بالای ۶۰ سال و در سالمندی هستند

ایزدپور گفت : با توجه به روند سالمندی در کشور یکی از مهمترین نیاز های حال حاظر ، ورود مراکز دانشگاهی به موضوع سالمندان می باشد

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان علیرضا ایزدپور مدیرکل بهزیستی استان با محمد تقی قربانیان رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی دیدار کرد.

علیرضا ایزدپور در ابتدا ضمن خرسندی از این دیدار گزارشی از عملکرد اداره کل بهزیستی و تشریح اهم فعالیت سازمان بهزیستی پرداختند و افزودند : اداره کل بهزیستی استان سمنان با ۳۱۰ پرسنل خود در حال ارائه خدمات به بیش از ۲۰ هزار توانخواه تحت حمایت است که از این تعداد توانخواه دوازده هزار و ۷۲۴ هزار نفر معلول شناسایی شده در استان می باشند.

ایزدپور با اشاره به روند سالمندی در کشور و جمعیت ۱۰ درصدی سالمندان استان یکی از مهمترین نیاز های حال حاظر در کشور را ورود  مراکز دانشگاهی به موضوع سالمندان دانستند و ابراز داشتند : ما نیازمند انجام پروژه های علمی، تحقیقاتی به منظور پیشگیری از روند سالمندی در کشور هستیم و به موازات آن باید با ایجاد رشته های  تحصیلی مرتبط به سالمندان از امروز آماده مواجه با جمعیت سالمندی در آینده را داشته باشیم.

ایشان در ادامه ضمن آمادگی اداره کل بهزیستی استان منظور ارتقاء سطح همکاری های فی مابین اداره کل و دانشگاه جامع علمی کاربردی تصریح کردند : یکی از موسسات آموزشی موفق در امر پرورش نیرو های کاربردی و آماده در بازار کار ، دانشگاه جامع علمی کاربردی  است و می توان این دانشگاه را بعنوان یکی دانشگاه های کارآفرین نام برد.

ایزدپور دانشگاه علمی کاربردی را فرصتی مناسب بمنظور ارتقاء سطح کمی و کیفی دانش و کسب مهارت برای افراد شاغل در دستگاه های دولتی و خصوصی برشمردند و در پایان خواستار گسترش رشته های مرتبط با سازمان بهزیستی شدند تا بتوان در سایه همدلی و همراهی در آینده کشور نقش مهم و تاثیرگذاری داشت.

محمد تقی قربانیان رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان سمنان در این دیدار ضمن خوش آمدگویی و تقدیر از حضور مدیرکل بهزیستی استان سمنان در دانشگاه علمی کاربردی، ایشان را با توجه به حضور بیش از ۲۰ سال در سمت مدرس در دانشگاه علمی کاربردی از بدنه و پیشکسوتان دانشگاه نام بردند و ابراز داشتند : ما نیز هماننده بهزیستی مشتاق و آماده گسترش همکاری های فی مابین دو دستگاه هستیم.

قربانیان ضمن بیان این مطلب که دانشگاه جامع علمی کاربردی با توجه به دستورالعمل های موجود آمادگی واگذاری مراکز آموزشی را با  کسب مجوز ها و شرایط لازم به موسسات فعال بهزیستی را دارد در پایان تصریح کردند : دانشگاه جامع علمی کاربردی استان با پیگیری های لازم تمام تلاش خود را بمنظور تامین رشته های مورد نیاز با بهزیستی را انجام خواهد داد تا بتوان نقش موثری در تامین نیروی انسانی متخصص در این بخش را ایفا نماید.

در ادامه این دیدار بحث و تبادل نظر در خصوص راه های موجود و ارتقاء سطح همکاری ها در سطح مدیران انجام گرفت تا پیگیری های لازم در آینده در سطح کارشناسی انجام شود.

کد خبر 23229

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد