کامیاران / بازدید تیم سیار مناسب سازی کامیاران از روستایی در انتظار ثبت جهانی

با توجه به در دست اقدام بودن ثبت جهانی روستای گردشگری وزیبای پالنگان ، کارشناسان تیم مناسب سازی شهرستان کامیاران از این مکان بازدید بعمل آوردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کردستان، در سی امین روز از مرداد ماه سال جاری، تیم سیار مناسب سازی با حضور نماینده ی شورای شهر، کارشناسان بخشداری، بنیاد مسکن، نظام مهندسی، میراث فرهنگی و بهزیستی جهت پیگیری و سهولت هر چه بیشتر سهم معلولین از گردشگری، در پالنگان حضور یافتند و بعد از بررسی مسائل و مشکلات ،راهکارها و همکاری ها  لازم به بحث و تبادل نظر گذاشته شد.

پالنگان در دل کوهستان همیشه زیبا و سرافراز، ماسوله وار خود می نماید و هرساله گردشگرانی زیادی را  جهت بهره مندی از طبیعت بکر و شگفت انگیز و همچنین مجتمع عظیم تولید ماهی های سردآبی، در دل می پذیرد؛ اما آنچه نباید به دست فراموشی سپرده شود سهم معلولین از دیدن این زیبایی ها و معماری شگفت انگیز و پلکانی روستا است.

حبیب اله ابراهیمی به اهمیت وافر تردد گردشگران معلول و دارای شرایط ویژه، اشاره نمود و ابراز داشت: از آنجا که پالنگان از قطب های گردشگری استان کردستان است و مسافران بسیاری را به خود جذب می کند، اهمیت مناسب سازی جهت تردد هر چه آسانتر معلولین بیش از پیش باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی ادامه داد: با توجه به شیب پلکانی روستا، مناسب سازی کوچه ها و بسیاری از مکانهای دیگر عملاً امکان پذیر نیست؛ اما خوشبختانه قرار است در بافت مرکزی روستا، مهمانسرا و محل شیلات ها در زمینه ی مناسب سازی و ایجاد رمپ براساس اصول فنی مهندسی، با همکاری ادارات عضو تیم مناسب سازی اقدامات مفید و قابل توجهی صورت بگیرد.

رییس بهزیستی شهرستان کامیاران بعد از تقدیر از زحمات تمای اعضای تیم و همچنین همکاری میراث فرهنگی و دهیاری روستا در ادامه خاطر نشان گردید که رسیدن به اهداف عالی در این زمینه مستلزم همکاری و همراهی مستمر تمام دستگاه‌های اجرایی و نظارتی است.

روستای پالنگان، در فاصله ی ۴۸ کیلومتری شمال غرب شهرستان کامیاران در  استان کردستان واقع  شده است.

کد خبر 23224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد