در رسانه| یک پایگاه اجتماعی و ۲ مرکز مثبت زندگی در حال ساخت در«هلیلان» / ۳۰۰ مهد کودک تحت نظر بهزیستی است

مدیرکل بهزیستی استان ایلام از ساخت یک پایگاه اجتماعی و ۲ مرکز مثبت زندگی در شهرستان هلیلان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، زهرا همتی مدیرکل بهزیستی استان ایلام صبح امروز ضمن حضور در دفتر خبرگزاری فارس در ایلام، گفت: سازمان بهزیستی از قبل از تولد افراد تا بعد از فوت به آن‌ها خدمتگزاری می‌کند و دارای ۴ معاونت تخصصی( معاونت پیشگیری، معاونت توان بخشی، معاونت اجتماعی و معاونت مشارکت‌ها، اشتغال و موسسات غیر دولتی) است.

وی در خصوص معاونت پیشگیری سارمان بهزیستی، افزود: این معاونت امور مربوط به پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را پیگیری می‌کند و به نوعی کارهای درمان غیر دارویی، آموزش مهارت‌های زندگی، آموزش پیش از ازدواج و پیشگیری از اعتیاد را در دستور کار خود دارد.

مدیر کل سازمان بهزیستی ادامه داد: دفتر پیشگیری از معلولیت که در حوزه معاونت پیشگیری است از معلول زایی به طریق غربالگری شنوایی از لحظه تولد، غربالگری بینایی از ۳ تا ۶ سال و بحث ژنتیک از طریق آزمایشات و مشاوره جلوگیری می‌کند.

وی با اشاره به معاونت توانبخشی تصریح کرد: این معاونت امور مربوط به معلولین را پیگیری می‌کند و ۲ جامعه هدف دارد؛ معلولین کسانی هستند که به هر دلیلی دچار معلولیت شنوایی، بینایی، جسمی و حرکتی شده‌اند.

هیچ معلول جسمی حرکتی نداریم

همتی ادامه داد: معلولینی که خانواده توان نگهداری از آن‌ها را ندارند در مرکز نگهداری می‌شوند؛ ۶ مرکز شبانه روزی( ۲ مرکز مربوط به سالمندان و ۴ مرکز مربوط به بیماران روانی و معلولینی که مشکلات ذهنی دارند) و ۱۵ مرکز روزانه که به آموزش معلولین می‌پردازند؛ وجود دارد.

وی افزود: خوشبختانه به دلیل فرهنگ حاکم بر استان ایلام هیچ معلول جسمی حرکتی در این مراکز وجود ندارد و خانواده‌هایشان از آن‌ها مراقبت می‌کنند.

همتی ادامه داد: حوزه معاونت اجتماعی دارای چندین دفتر مربوطه است؛ دفتر زنان خودسرپرست ( زنانی که یا همسرانشان فوت شده‌اند یا طلاق گرفته‌اند یا بر طبق نظر کمیسیون پزشکی همسر توانایی اداره زندگی و کار را نداشته باشد) مورد حمایت قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: دفتر شیرخوارگاه و مهدکودک( ۳۰۰ مهد کودک تحت نظارت سازمان بهزیستی) از دیگر دفاتر مربوط به حوزه معاونت اجتماعی است.

همتی ادامه داد: بالغ بر ۶ هزار زن سرپرست خانوار و ۳۸ هزار معلول( ۲۱ هزار نفر مستمری بگیر و مابقی غیر مستمری بگیر) تحت حمایت سازمان بهزیستی هستند.

فعالیت ۶۵۰ موسسه

مدیرکل سازمان بهزیستی استان ایلام، گفت: معاونت مشارکت‌ها، اشتغال و موسسات غیر دولتی که بیش از ۶۵۰ موسسه و مرکز به صورت خصوصی در این حوزه در حال فعالیت هستند.

وی به پرداخت تهسیلات در حوزه اشتغال اشاره کرد و افزود: این تسهیلات بر اساس شرایط خاص و طی دو قسط پرداخت می‌شود؛ همچنین در بخش مسکن که تحت نظر معاونت مشارکت است مبالغی در حوزه مسکن با کمک خیرین و خود سازمان به منظور کمک و مشارکت در امر ساخت و ساز داده می‌شود.

همتی به اقدامات مربوط به شهرستان محروم هلیلان اشاره کرد و گفت: یک پایگاه خدمات اجتماعی و ۲ مرکز مثبت زندگی در حال ساخت است.


انتهای پیام/ ۹۷۰۸۷۷

کد خبر 23223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد