مراکز غیر دولتی توانبخشی بهزیستی در استان قزوین افزایش یافت

مدیر کل بهزیستی استان قزوین از افزایش مراکز غیر دولتی توانبخشی بهزیستی شامل مراقبتی، روزانه، حرفه آموزی و کارگاه‌های تولیدی و مراقبت در منزل استان به ۵۵ مرکز خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان قزوین علیرضا وارثی مدیر کل بهزیستی افزود: هم اینک در مراکز توانبخشی شبانه روزی استان قزوین یک هزار و ۱۷۰ نفر، در مراکز روزانه یک هزار و ۹۰ نفر، مراکز ویزیت در منزل ۲۳۰ نفر، در مراکز مراقبت در منزل ۲۴۰ نفر و در کارگاه‌های تولیدی حمایتی ۹۰ نفر سازماندهی شده اند.


وارثی افزود: در ۶ ماه نخست امسال، اقدامات قابل ملاحظه و برجسته‌ای در جهت ایجاد و توسعه مراکز غیر دولتی توانبخشی معلولان، سالمندان و بیماران روانی مزمن بر اساس اهداف استراتژیک سازمان بهزیستی به منظور توسعه خدمات، گسترش اشتغالزایی و رقابت در فعالیت‌های تخصصی انجام شده است.


وی افزود: این اقدامات بر اساس نیاز جامعه و تعداد بالای افراد پشت نوبت خدمات و متقاضیان درحال گسترش هستند.  


مدیر کل بهزیستی استان قزوین عنوان کرد: این مراکز شامل مراکز ارائه دهنده خدمات به صورت روزانه و شبانه روزی و ارائه خدامات توانبخشی در منزل به گروه‌های هدف هستند که نیازهای آنها از طریق ایجاد، توسعه و ارتقای خدمات در مراکز شبانه روزی درمان و توانبخشی، مراکز  ارائه خدمات مراقبت در منزل و خانه‌های نیمه راهی بیماران روانی مزمن تامین می‌شود.
سازمان بهزیستی استان بالغ بر ۱۰۰ هزار نفر را تحت پوشش دارد که شامل حوزه اعتیاد، معلولان و اجتماعی هستند.


از این تعداد، ۲ هزار و ۳۹۵ نفر زن سرپرست خانوار،۲۸ هزار نفر معلول و ۲ هزار نفر بهبود یافته یا در حال بهبود در حوزه اعتیاد قرار دارند.

کد خبر 23214

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد