فراخوان آزمایشگاه ها در برنامه مشاوره پزشکی ژنتیک شهرستانهای استان تهران اعلام شد

فراخوان آزمایشگاه ها در برنامه مشاوره پزشکی ژنتیک شهرستانهای استان تهران اعلام شد.

فراخوان آزمایشگاه ها در برنامه مشاوره پزشکی ژنتیک شهرستانهای استان تهران
   بدینوسیله به استحضار می رساند با توجه به لزوم انجام مشاوره پزشکی ژنتیک در خانوارهای دارای معلول در شهرستانهای استان تهران از کلیه آزمایشگاه های علاقمند به مشارکت در برنامه مذکور هستند که واجد شرایط ذیل می باشند دعوت به همکاری می نماید .
  واجدین شرایط تنها تا مورخ 2/7/99 فرصت دارند تا مدارک خود را به دفتر معاونت پیشگیری بهزیستی شهرستانی که علاقمند به همکاری هستند تحویل دهند.

شرایط لازم :
 شاخص های انتخاب آزمایشگاه ها:
1.1.1.    ارائه فرم تعهد نامه آزمایشگاه مبنی بر عدم ارسال نمونه های آزمایشگاهی به خارج از کشور  
1.1.2.    در مورد تمامی آزمایشات از قبیل :
Whole genome sequencing, MLPA, NIPT, CGH Array, Clinical exome, Sequencing panels, Cytogenetics (karyotype& ….)  استاندارد های ACMG می بایست رعایت شوند.
1.1.3.     در مورد سایر آزمایشات مانند بررسی های بیوشیمیایی و بررسی های تخصصی اختلالات متابولیک رعایت استاندارد های وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی الزامی است.
1.1.4.    با توجه به تنوع جواب دهی برای آزمایشات Whole exome sequencing تمامی موارد زیر می بایست در هنگام بررسی و جوابدهی این آزمایش رعایت شوند :
a.    حداقل  Coverage ازمایشات انجام شده توسط آزمایشگاه می بایست ۹۵ درصد باشد.
b.    Depth ازمایشات انجام شده توسط آزمایشگاه می بایست ۱۵۰ ایکس باشد. (حداقل ۱۰۰ ایکس) و میزان خوانش در هیچ منطقه ای نباید زیر ۲۰ ایکس و حجم اطلاعات درخواستی نباید کمتر از 10  گیگابایت باشد .
c.    در آزمایشات انجام شده و درخواستی باید توانایی شناساییcopy number variationلحاظ شود.
d.    در آزمایشات انجام شده قبلی (در سال گذشته) فقط موارد  incidental finding ، پاتوژن و یا likely پاتوژن گزارش شده و از ارسال موارد متعدد  vusاجتناب شده باشد.
e.     مسئول آنالیز آزمایشات حداقل ۲ سال سابقه کاری مرتبط داشته ودرصورت امکان با علایم بیماری ها آشنا باشد.
f.    در آزمایشات انجام شده قبلی (سال گذشته) حداقل در ۲۵ درصد موارد بیماری و ژن مسئول آن مشخص گردیده باشد.
g.    استفاده Pipeline های از معتبر برای آنالیز
h.    با توجه به این که انجام مشاوره ژنتیک فقط به عهده پزشکان مراکز مشاوره ژنتیک می باشد، آزمایشگاه هایی که مورد مذکور را رعایت کرده باشند در اولویت قرار دارند.
      تبصره: در سایر موارد باید به آزمایشگاه تذکر داده شود که می بایست از انجام مشاوره قبل یا بعد از انجام آزمایش خودداری نموده وچنانچه نظر وکامنتی دارد، مستقیم با پزشک ارجاع دهنده مطرح کند.
i.    رعایت تعرفه های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تخفیف با توافق
j.    سابقه حسن همکاری با سازمان بهزیستی کشور

فرم تعهد نامه آزمایشگاه

اینجانب  .........................................به شماره کدملی...............................................  مسئول فنی آزمایشگاه  ژنتیک ....................................به آدرس :.......................................................................................................................  متعهد می گردم که تمامی آزمایش های  ژنتیک  طرف قرارداد با سازمان بهزیستی  را در داخل کشور انجام دهم و از ارسال هر گونه نمونه های آزمایشگاهی (طرف قرارداد سازمان بهزیستی) به خارج  از کشورممانعت به عمل آورم.

 تاریخ :                                                                                مهر و امضای مسئول فنی آزمایشگاه:    

کد خبر 23208

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد