کادر مراکز نگهداری بهزیستی همگام با مدافعان سلامت در خط مقدم مبارزه با کرونا

مدیرکل بهزیستی استان آذربایجان شرقی گفت: نگرانی در خصوص وضعیت مراکز نگهداری از بابت کرونا وجود ندارد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان، دکتر "فرگل صحاف" در گفت و گوی زنده رادیویی با اشاره به وضعیت  قرمز حاکم بر استان از بُعد شیوع کرونا ویروس، با تاکید بر اینکه مراکز نگهداری شبانه روزی، سالمندان، معلولان، مراکز خدماتی و توانبخشی ما دارای کادر مراقبتی، پزشکی و درمان هستند، اظهار داشت: این پرسنل نیز از ابتدای شیوع کرونا همگام با مدافعین سلامت در خط مقدم مبارزه با کرونا هستند.

* قرنطینه در خانه سالمندان بهترین راه حفظ سلامت سالمندان از کرونا است

وی افزود: شرایط حساس در مراکز نگهداری سالمندان در استان، ما را بر آن داشت تا با رعایت پروتکل‌ های بهداشتی و رعایت فاصله‌ گذاری اجتماعی تا حد ممکن این قشر را از حمله ویروس کرونا در امان بداریم تا سالمندان تحت پوشش و مستقر در مراکز نگهداری سالمندان از این وضع به سلامت عبور کنند.

وی ادامه داد: قرنطینه در خانه سالمندان بهترین راه ممکن برای حفظ سلامتی سالمندان از کرونا است. اگر تعداد خاصی از سالمندان نیز به کرونا مبتلا شده باشند، با انجام اقدامات قرنطینه و ارائه خدمات درمانی وضعیت شان بهبود خواهد یافت.

مدیرکل بهزیستی استان آذربایجان شرقی تصریح کرد: تمامی خانه سالمندان نیز از ابتدای شیوع کرونا تاکنون با رعایت پروتکل‌ های بهداشتی فعال بوده و مشکل خاصی متوجه ساکنان این مراکز نبوده است. تعداد خاصی که مبتلا به ویروس کرونا شده اند نیز با قرنطینه در خانه سالمندان و تحت نظر پزشک آن مجموعه درمان می شوند. چنانچه وضعیت آن ها بدتر شده و نیاز به دستگاه اکسیژن داشته باشند، با دستور بستری پزشک آن مجموعه به بیمارستان انتقال خواهند یافت.

صحاف در پایان ابراز کرد: تاکنون  معلولان و سالمندان تحت پوشش بهزیستی و فرزندان شبانه روزی  آذربایجان شرقی که به کرونا ویروس مبتلا شده ‌اند، از تمام خدمات حمایتی بهزیستی برخوردار بوده ‌اند.

کد خبر 23201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد