فقط با نظارت دقیق ،مستمر و موثر است که میتوان از پیش آمدن فساد جلوگیری کرد

به همت معاونت مشارکتهای مردمی دوازدهمین جلسه کمیسیون ماده ۲۶ بهزیستی البرز با حضور دکتر اسدالله حیدری مدیرکل بهزیستی استان ، معاون مشارکتهای مردمی ،معاون توانبخشی ،معاون اجتماعی ، جانشین معاون پیشگیری ،مدیر بهزیستی شهرستان کرج ، رئیس اداره حراست ،مسئول دفتر مدیریت عملکرد ،مسئول حقوقی ،مسئول روابط عمومی و کارشناسان معاونت مشارکتهای مردمی در محل دفتر مدیرکل بهزیستی استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز : دکتر اسدالله حیدری در جلسه کمیسیون ماده ۲۶ بهزیستی استان با تاکید بر نظارت مستمر گفت : فقط با نظارت دقیق ،مستمر ، موثر و با اشراف کامل برموضوعات است که میتوان از پیش آمدن فساد جلوگیری کرد.

وی افزود : مسئله ای که در حال حاضر مورد توجه و رصد مسئولین امر می باشد نظارت بر مراکز تحت پوشش است.

دکتر حیدری در ادامه اظهار داشت : از آنجایی که برای ما حفظ اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی بالاترین درجه اهمیت را دارد باید با نظارت دقیق و موثر بر زیرمجموعه خود آن را حفظ نماییم و نگذاریم خدای ناکرده افکار عمومی خدشه دار گردد و با عملکرد مثبتمان از آن حراست کنیم.

وی گفت : در فرآیند صدور پروانه فعالیت ها که میتواند یکی از گلوگاههای فساد باشد دقت بیشتری گردد و با قانون مداری همانگونه که تاکنون بوده با مسائل برخورد گردد و مراقب باشیم خدمات صادقانه و خالصانه همکارانمان زیر سؤال نرود.

مدیرکل بهزیستی استان افزود : حوزه مشارکتهای مردمی باید بر امور مالی موسسات خیریه که دارای مجوز جلب و جذب می باشند نظارت کامل داشته باشد و در ارائه گزارش ماهیانه در کمیته نظارت استانی اهتمام لازم را داشته باشد.

وی افزود :در جهت مصالح مردم و حقوق جامعه هدف باید یک تیم نظارت استانی متشکل از حراست ، بازرسی و نماینده معاونین تخصصی تشکیل گردد که بصورت روزانه بازدیدهای مستمری از تمامی مراکز و موسسات داشته باشند.

دکتر حیدری در پایان تصریح کرد : معاونت پشتیبانی در خصوص تامین وسیله نقلیه جهت نظارت مستمر کارشناسان در وقت اداری و خارج از وقت اداری بر مراکز و موسسات تحت نظارت همکاری لازم را داشته باشد.

لازم به ذکر است در این جلسه ۳۳ پرونده حوزه های تخصصی پیشگیری ، توانبخشی و اجتماعی بررسی شد که از این میان ۲۳ پرونده حوزه اجتماعی شامل صدور مجوز موافقت اصولی مهدکودک ،پروانه تعطیلی مهدکودک ، صدور مجوز موافق اصولی کلینیک مددکاری و صدور پروانه فعالیت مرکز نگهداری دختران بود.

همچنین در حوزه توانبخشی ۸ پرونده شامل پرونده تعویض مسئول فنی ،مجوز موافقت اصولی مرکز خانه های کوچک ،مجوز موافقت اصولی مرکز توانبخشی اختلال هوشی دختران ،صدور پروانه مسئول فنی بیماران روانی مزمن بود و در حوزه پیشگیری ۲ پرونده مربوط به تعطیلی موقت دفتر مشاوره و تعویض پروانه فعالیت و مسئول فنی مرکز مشاوره بود.

کد خبر 23176

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد