گلپایگان| برگزاری اولین جلسه کمیته مناسب سازی و شورای سالمندان درسال99

اولین جلسه کمیته مناسب سازی و شورای سالمندان شهرستان گلپایگان درسال 99 جهت بررسی وضعیت مناسب سازی ساختمانهای دولتی و مکانهای عمومی و امور مربوط به سالمندان در فرمانداری این شهرستان به صورت همزمان تشکیل گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان گلپایگان، در این جلسه که به ریاست نوری معاون عمرانی فرمانداری شهرستان گلپایگان و با حضور اعضاء کمیته مناسب سازی و شورای سالمندان برگزار شد؛ وضعیت مناسب سازی ساختمانهای دولتی و عمومی و همچنین مساجد و بقاع متبرکه موجود در روستاها بر اساس دستور الملعها و شاخص های مناسب سازی  بررسی و در ادامه به مسائل سالمندان پرداخته شد.
مرتضی طبرزدی پور کارشناس مناسب سازی و سالمندان اداره بهزیستی شهرستان گلپایگان با ارائه گزارش بازدید مناسب سازی از دستگاهها، با تأکید بر اهمیت مناسب سازی برای همه اقشار جامعه خصوصا معلولین و جانبازان، عنوان نمود:  از ۶۲ دستگاه اجرایی شهرستان، تنها هشت دستگاه ۸۰ درصد مناسب سازی را طبق استانداردها اجرا کرده اند که عزم جدی تر مسئولین دستگاهها اجرایی را در این خصوص می طلبد.
 دبیر کمیته مناسب سازی شهرستان گلپایگان با بیان اینکه در سطح شهر گلپایگان پارکینگ برای معلولین و جانبازان وجود ندارد، گفت: لازم است یک نفر نماینده از جامعه معلولین شهرستان بر ساخت و سازهای نظام مهندسی و شهرداری‌ها نظارت داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: بقاع متبرکه، مساجد و حسینیه‌ها و گلزارهای شهدا و پارک‌های تفریحی روستاها برای تردد معلولین مناسب سازی نشده است، همچنین هنوز در سرویس بهداشتی پارک‌های شهر امکانات مناسب سازی تعبیه نشده است که توجه بیشتر دهیاران و شهرداران محترم را می طلبد.
طبرزدی پور دبیر شورای سالمندان گلپایگان در ادامه ضمن مرور مصوبات جلسه قبل شورای سالمندان و تاکید بر اجرایی شدن مصوبات، اظهارکرد: کانون بازنشستگان کشوری که در محل دبیرستان امام خمینی(ره) مستقر است از حداقل امکانات مورد نیاز برای استفاده سالمندان  هم برخوردار نیست.
وی با تقدیر از همراهی شهرداران و دهیاران شهرستان،  از شهرداران درخواست نمود مکانهایی را برای تفریح و ورزش زنان و مردان سالمند در پارکها ایجاد کنند، 
گفتنی است در ادامه این جلسه اعضاء موضوعاتی همچون شناسایی سالمندان نیازمند و کمک جهت رفع نیازهای آنها و برنامه ریزی جهت برگزاری جلسه عمومی سالمندان با مسئولین شهرستان را مطرح نموده و مصوبات لازم را در خصوص موضوعات مطرح شده به تصویب رساندند. 
لازم به ذکر است در این جلسه از زحمات خانم آرامی کارشناس سابق مناسب سازی و سالمندان اداره بهزیستی که از ابتدای تشکیل شورای سالمندان و کمیته مناسب سازی عهده دار مسئولیت دبیری شورای سالمندان و کمیته مناسب سازی شهرستان گلپایگان را عهده دار بود و درشرف بازنشستگی می باشند، تجلیل به عمل آمد. 

کد خبر 23138

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد