کمیته ی پژوهش، آگاه سازی فرهنگی و رفاهی سالمندان البرز برگزار شد

جلسه کمیته تخصصی سالمندان به ریاست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دبیری بهزیستی با حضور معاون امور اجتماعی و رفاه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، معاون توانبخشی بهزیستی استان، نماینده استانداری البرز و نمایندگاه دستگاههای اجرایی روز چهارشنبه مورخ ۲۶ شهریور ماه در محل سالن کنفرانس اداره کل بهزیستی البرز با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز: در ابتدای جلسه میدان میری معاون امور اجتماعی و رفاه اداره کل تعاون استان ضمن خوش آمدگویی به اعضاء جلسه، به اهمیت، نقش و جایگاه سالمندان در شرع مقدس اسلام پرداخته و سپس به مسئله فرهنگ سازی در خصوص احترام به سالمندان و نقش صدا و سیما در این موضوع پرداخت و عنوان داشت : این مسئله باید در جامعه فرهنگ سازی شده تا بتوانیم امکانات و رفاهیات لازم را برای سالمندان فراهم نمائیم و وظایف هر یک از دستگاه های اجرایی در حوزه سالمندان باید مشخص گردد که طبق آن برنامه ریزی و اقدامات لازم انجام گردد.

سپس «عبدالله فلاح نژاد» معاون توانبخشی بهزیستی استان البرز ضمن خوش آمدگویی و تشکر از زحمات همکاران عنوان داشت : اقداماتی در حوزه سالمندان توسط دستگاه های اجرایی انجام شده که نیاز است این اقدامات هدفمند بوده و استمرار داشته باشد.

ارجمندنیا نماینده بهزیستی و دبیر کمیته سالمندان استان در خصوص ابلاغ سند سالمندی کشور توضیحاتی را ارائه نمود که متاسفانه با توجه به مصوبه جلسه ۹۸/۱۱/۲۷ هیچ یک از دستگاه های اجرایی پیشنهادی در خصوص سند سالمندی به دبیر خانه ابلاغ ننموده اند.

محمودی نماینده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان نیز گزارشی از اقدامات دانشگاه علوم پزشکی در خصوص سالمندان از جمله بهداشت، تغذیه، پیشگیری از کرونا و ... بیان نمود و عنوان داشت: با توجه به وضعیت قرمز کرونا در استان، پذیرش مددجو جدید در مراکز نگهداری از سالمندان مگر در مواقع اضطرار نداریم.

در ادامه جلسه صادقیان نماینده معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری کرج توضیحاتی در خصوص کارت منزلت شهروندی برای سالمندان ارائه نمود و افزود: با توجه به مشکلات اعتباری تاکنون اقدامی نشده و در حال پیگیری می باشد.  

وی در ادامه اظهار داشت که شهرداری آمادگی لازم برای استفاده سالمندان از فرهنگ سراها را دارد و سالمندان می توانند هر زمانی می خواهند از مراکز فرهنگی شهرداری استفاده نمایند.

دکتر آذر نماینده تشکل های مردم نهاد استان البرز به نقش و اهمیت سالمندی پرداخته و خواستار پیگیری اقدامات لازم برای سالمندان بود و گفت: برنامه ای برای ادارات و سمن ها در نظر گرفته شود که با اجرای برنامه های هدفمند برای سالمندان یک دوره سالمندی پویا، خلاق داشته باشیم.

رزقخواه نماینده سازمان نظام مهندسی استان با توجه به اهمیت سالمندی در خصوص بسیج همگانی برای ارتقاء کیفیت خدمات به سالمندان پرداخت.

فلاح قنبری نماینده کمیته امداد امام خمینی استان البرز گزارشی از امکانات و تسهیلاتی که کمیته امداد در اختیار سالمندان قرار می دهد را بیان نمود و عنوان داشت از کارآفرینان، حافظان قرآن، شعرا، خطاطان سالمندو ... تکریم نمود همچنین گفت:دستگاه های اجرایی با هم افزایی با دستگاه ها و خیرین می توانند درصد امکانات و تجهیزات مورد نیاز سالمندان را در استان افزایش دهند و مددجویان بیشتری از این امکانات استفاده نمایند.

کاظمی نماینده صنعت معدن تجارت استان البرز در خصوص مسئله محور بودن مسائل سالمندان و افراد دارای معلولیت مطالبی را بیان نمود و خواستار این بودکه راهکاری های اجرایی برای ارائه خدمات بهتر مشخص گردد.

اوحدی نماینده بنیاد فرهنگ سالمندی استان البرز در خصوص وظایف کمیته سالمندان نیز مطالبی را بیان نمود.
یوسفی نماینده موسسه فراغت فرزانه استان البرز ضمن تشکر از همکاران معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری عنوان نمود جلسات فرهنگی از جمله حدود ۲۰۰۰ ساعت جلسه شعر خوانی از جمله شاهنامه، مولوی، حافظ و ... در یکی از پارک های استان با همکاری این معاونت برگزار شده است و خواستار استمرار همکاری سایر دستگاه های اجرایی استان بودند.

در ادامه جلسه مقرر گردید به منظور اطلاع رسانی و فرهنگ سازی و تکریم سالمندان، کلیه خدمات به سالمندان از طریق صدا و سیمای استان انجام شود و نماینده سازمان در جلسه حضور مستمر داشته باشد و همچنین مقرر شد کلیه دستگاه اجرایی اقداماتی که برای سالمندان می توانند انجام دهند را به دبیرخانه سالمندان اعلام نمایند.
 
 
در ادامه پیشنهاد گردید یک کانون بازنشستگان در استان تشکیل گردد که کلیه بازنشستگان عضو آن بوده و از خدمات آن استفاده نمایند.

درپایان جلسه پیشنهاد شد در خصوص واکسن آنفولانزا برای سالمندان از طریق معاونت بهداشتی دانشگاه پیگیری های لازم انجام شود.

کد خبر 23105

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد