در رسانه | در صورت شیوع موج سوم کرونا، تغییراتی در بازگشایی مهدکودک‌ها خواهیم داشت

گروه جامعه شهرآرانیوز| معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی گفت: در صورت شیوع موج سوم کرونا تغییراتی در چگونگی بازگشایی و فعالیت مهدکودک‌ها خواهیم داشت.

غلامحسین حقدادی ادامه داد: تمام برنامه‌ریزی‌های مربوط به بازگشایی مهدکودک‌ها برعهده سازمان بهزیستی کشور است و این سازمان نیز براساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا عمل می‌کند؛ بنابراین در صورت اعلام شیوع موج سوم کرونا، استان‌ها و شهرهای درگیر، با تغییر برنامه بازگشایی و اداره مهدکودک‌ها مواجه خواهند شد که ما برای تمام اتفاقات پیش‌بینی‌نشده نیز آمادگی کامل داریم.

وی در واکنش به مصوبه گذشته سازمان بهزیستی کشور مبنی بر افزایش ۳۱ درصدی شهریه مهدکودک‌ها و وجود برخی اخبار که نشان می‌دهد مهدکودک‌ها نزدیک به ۱۴ درصد بیشتر از شهریه مصوب نیز دریافت می‌کنند، گفت: بخش‌نامه شهریه مهدکودک تقریبا یک هفته است که ابلاغ شده است و سال تحصیلی مهدها نیز آغاز نشده است. از سوی دیگر، دریافت شهریه تابع شرایط مختلفی از جمله درجه و ستاره مهدها، پذیرش کودک براساس شیرخوار، نوپا و نوباوه و اقلامی است که برای آنان تهیه و استفاده می‌کنند که در نهایت ما را با جدولی شامل ۳۰ نوع شهریه دریافتی روبه‌رو می‌کند.

حقدادی تأکید کرد: گاهی اشتباه محاسباتی رسانه‌ها سبب می‌شود فکر کنیم شهریه‌ای بیشتر دریافت می‌شود، در حالی که به‌طور مثال، برخی مهدها در ابتدای ثبت‌نام به والدین اعلام می‌کنند که لباس‌های یک‌شکل یا لوازم‌تحریر یکسان تهیه می‌کنند تا فرقی میان کودکان نباشد و برای این هدف، والدین و مهدکودک با توافق، مبلغی را برای این امور درنظر و از والدین دریافت می‌کنند که جدا از شهریه کودک است؛ بنابراین شائبه دریافت ۱۴ درصد شهریه بیشتر اشتباه است و قطعا شامل مواردی می‌شود که اعلام شد.

معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی با اشاره به مطالبه گذشته حضرت آیت‌اللّه خامنه‌ای مبنی بر مدیریت و نظارت بر عملکرد مهدکودک‌ها در نشست اخیر ایشان با شورای عالی آموزش وپرورش گفت: فرمایش اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر مراقبت بیشتر از مهدها، یک فرمایش کلی است و شرایط هر استان یا شهر باهم تفاوت دارد. معمولا هرگونه تغییر در مدیریت نظام آموزشی کشور در شورای عالی انقلاب فرهنگی بررسی می‌شود و از آنجا که قانون تشکیل سازمان بهزیستی کشور، مصوب مجلس شورای اسلامی می‌باشد، عمل به منویات رهبر انقلاب در گرو تغییرات قانونی در یکی از این ۲ نهاد خواهد بود.

حقدادی خاطرنشان کرد: البته ریاست سازمان بهزیستی کشور پس از فرمایش ایشان مبنی بر مدیریت امور توسط وزارت آموزش‌وپرورش، آمادگی خود را برای هرگونه همکاری اعلام کرده‌اند و استان‌ها در این میان به انجام وظایف محوله مکلف خواهند بود و تا زمانی که امور مهدها برعهده بهزیستی باشد، تمام تلاش ما بر آموزش صحیح کودکان خواهد بود.

کد خبر 23071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد