توانمند سازی محله ها مستلزم هنر خوب محله محوری

دوره آموزشی تربیت مربی رویشگری همیاران خانواده با مشارکت اداره کل بهزیستی استان سمنان و قرارگاه مردمی تحول اجتماعی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان سمنان دوره آموزشی رویشگری همیاران خانواده با مشارکت اداره کل بهزیستی استان سمنان و قرارگاه مردمی تحول اجتماعی استان و با حضور علیرضا ایزدپور مدیر کل بهزیستی استان سمنان و حجت الاسلام والمسلمین  توحیدی منش مسئول مرکز همیاری خانواده قرارگاه تحول اجتماعی کشور برگزار شد.

علیرضا ایزدپور مدیر کل بهزیستی استان سمنان ضمن تسلیت به مناسبت ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین علیه السلام  یاد شهدای انقلاب و شهدای بهزیستی علی الخصوص شهید گرانقدر دکتر محمد علی فیاض بخش را گرامی داشت.

مدیر کل بهزیستی استان سمنان در ابتدا از زحمات و تلاشهای عوامل برگزاری این دوره آموزشی تقدیر و تشکر کرد.

ایزدپور اظهارداشت:توجه به اینکه  جایگاه خانواده از مباحث اساسی و کلیدی است از جمله موضوعاتی است که در شرایط کنونی جامعه باید به آن نگاه استراتژیک داشت.

ایزدپور ادامه داد: در این شرایط می توان گفت تعامل و همدلی در توجه ویژه به خانواده نشان دهنده آن است که منشا و اصلی ترین نهاد جامعه  را خوب نشانه رفته است که اجرایی شدن آن نیازمند بکار گیری تمام قوا در این مقوله است.

مدیر کل بهزیستی استان سمنان بیان داشت از نگاه جامعه شناسی  ۶ عامل خانواده، محله، همسالان، محیط آموزشی،   رسانه های گروهی، فضای مجازی، مطبوعات و دیگری مهم  آژانس های جامعه پذیری هستند که با همت جهادی شاهد کاهش آسیبها و تقویت فضای اجتماعی جامعه هستیم.

مدیر کل سپس گفت: کار محله محور کار و فعالیتی کلیدی  بسیار سنگین  و زنده  و هوشمند است و فعالیتهای صورت گرفته در این محلات رصد می شود طوریکه  پیشرفت و وقفه کار در این محله ها  می تواند هم باعث اعتماد و سلب اعتماد در بین خانواده ها شود.

مدیر کل بهزیستی استان سمنان در پایان  با تاکید بر نقش و اهمیت توجه به نیازهای خانواده ها در محله ها و تلاش در جهت رفع موانع و دستیابی به نیازهای اصلی خانواده تصریح کرد:هنر این است که بتوان کاری کرد محله ها توانمند شوند و این توانمند سازی محله مستلزم هنر خوب محله محوری است.

حجت الاسلام والمسلمین  توحیدی منش مسئول مرکز همیاری خانواده قرارگاه تحول اجتماعی کشورنیز با حضور در این دوره آموزشی درابتدا از تلاش و همیاری دستگاههای همکار با این قرارگاه علی الخصوص اداره کل بهزیستی استان سمنان تقدیر و تشکر کرد و بیان داشت:مجموعه جبهه فرهنگی انقلابی استان در تلاش است که با استفاده از ظرفیتهای انسانی فعال در امر خانواده و ورود به محله های شهرستان علی الخصوص مناطق حاشیه نشین به تقویت بنیانهای خانواده کمک کند.

توحیدی منش بیان داشت:قرارگاه تحول اجتماعی کشور طبق تفاهم نامه با سازمان امور اجتماعی وزارت کشور  در جهت کاهش آسیبهای اجتماعی و در قالب خانواده محور فعالیت می کند و این طرح پس از اجرا در برخی مناطق استان قم در صدد است با تربیت نیروهای فعال در این امر در دو بخش و منطقه شهرستان سمنان و سپس در دیگر شهرستانهای استان سمنان  فعالیت خود را گسترش دهد. 

محور فعالیت در این طرح نیازهای خانواده ها در بعد سلامت روان است که با تقسیم بندی خانواده ها بر حسب سرپرستان خانواده ها (بانوان و آقایان) نیروهای انسانی قرارگاه با ارتباط با خانواده ها بعنوان مددکار یا مشاور در کنار خانواده ها هستند و پس از نیاز سنجی با همت و تلاش افراد ساکن محله و دیگر اعضاء به رفع نیازها و توانمند سازی خانواده ها می پردازد.

حجت الاسلام والمسلمین توحیدی منش سپس گفت:حضور دستگاههای اجرایی در کنار این قرارگاه،مسئولیت ما را سنگین تر می کندو  تلاش بر این است که با بهره مندی از آموزه های مددکاری در رفع مسائل و مشکلات خانواده ها تلاش کرد.

کد خبر 23054

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد