در رسانه| صدور ۱۶ هزار و ۶۴۰ کارت شناسایی برای افراد دارای معلولیت در چهارمحال و بختیاری

سرپرست معاونت توانبخشی اداره‌کل‌بهزیستی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تاکنون برای ۱۶ هزار و ۶۴۰ فرد دارای معلولیت در استان کارت شناسایی صادر شده است، گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۳۴۰ کارت معلولیت صادر شده است.

جمیله میرنژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، با اشاره به اینکه تاکنون برای ۱۶ هزار و ۶۴۰ فرد دارای معلولیت در چهارمحال و بختیاری کارت شناسایی صادر شده است، گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۳۴۰ کارت معلولیت صادر شده است.

سرپرست معاونت توانبخشی اداره‌کل‌بهزیستی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: معلولیت مددجو با مراجعه به این نهاد توسط کمیسیون پزشکی از لحاظ  نوع و درجه بررسی می‌شود.

وی با بیان اینکه معلولیت به پنج دسته جسمی حرکتی، ذهنی، اعصاب و روان، بینایی، شنوایی و گفتاری تقسیم می‌شود، عنوان کرد: افراد دارای معلولیت از لحاظ درجه به سه دسته خفیف، متوسط و شدید تقسیم می‌شوند.

میرنژاد افزود: با تأیید کمیسیون پزشکی برای افراد دارای معلولیت کارت شناسایی صادر و به این وسیله یک بانک اطلاعاتی از این اشخاص در بهزیستی تشکیل می‌شود.

وی اضافه کرد: بسته به نوع معلولیت خدماتی مانند دریافت مستمری خدمات توانبخشی و رفاهی به این افراد تعلق می‌گیرد.

سرپرست معاونت توانبخشی اداره‌کل‌بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر ۳۲ هزار معلول در استان از خدمات این نهاد بهره‌مند هستند.

مناسب‌سازی ۳۰ تا ۳۵ درصد معابر و اماکن عمومی برای استفاده معلولین

وی در ادامه با بیان اینکه ۳۰ تا ۳۵ درصد معابر و ساختمان‌های عمومی استان مناسب‌سازی شده است، توضیح داد: صدور پروانه ساخت برای ساختمان‌های عمومی و همچنین تعمیر و بازسازی منوط به انجام عملیات مناسب‌سازی رفت‌وآمد برای معلولین است.

میرنژاد اضافه کرد: دستگاه‌هایی از جمله استانداری، بهزیستی، راه و شهرسازی، آموزش و پرورش، مدیریت و برنامه‌ریزی، شورای شهر، شهرداری، نماینده تشکل‌های غیردولتی جانبازان و سایر دستگاه‌های دولتی بر حسب مورد عضو کمیسیون مناسب‌سازی معلولین هستند.

وی ادامه داد: این کارگروه با هدف تأکید بر انجام امور مرتبط با مناسب‌سازی و خدمات، محیط و اماکن و وسایل حمل‌ونقل عمومی فعالیت می‌کند.

کد خبر 23042

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد