در رسانه | گزارش کودک آزاری در خراسان رضوی ۳.۵ برابر افزایش یافته است

غلامحسین حقدادی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی سه ماه نخست امسال هزار و ۸۵۰ مورد گزارش مردمی از وقوع کودک آزاری در تماس با بهزیستی استان ثبت شده که این شمار در مدت مشابه پارسال ۵۰۴ مورد بوده است.

وی ادامه داد: این افزایش گزارش مردمی نشانه افزایش شیوع کودک آزاری نیست بلکه حاکی از افزایش شناخت مردم از بهزیستی و مرکز اورژانس اجتماعی و شماره تماس ۱۲۳ است.
معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی
استان خراسان رضوی گفت: بسیاری از موارد گزارش شده کودک آزاری با ارائه مشاوره تلفنی مددکاران حل و رفع شده است و در همین سه ماه نخست امسال شمار ماموریت و اعزام نیرو برای رسیدگی به کودک آزاری حاد نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش داشته است.
حقدادی افزود: شمار ماموریت و خدمات
سیار در سال گذشته ۵۳۰ مورد بوده است که با کاهش ۲۵ درصدی امسال به ۳۸۰ مورد رسیده است. وی ادامه داد: در مجموع طی سال گذشته تعداد دو هزار و ۲۶۰ مورد کودک آزاری که منجر به حضور تیم مددکار و عملیات امداد اجتماعی شده در استان به ثبت رسیده است.
معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان خراسان رضوی با اشاره به این که شیوع ویروس کرونا و اعلام شماره ۱۲۳ برای پاسخگویی به مشکلات خانوادگی و مسائل ناشی از بیماری کووید ۱۹ موجب افزیش تماسها با این مرکز شده است گفت: شمار تماسها در پنج ماه گذشته از سال با مرکز اورژانس اجتماعی و خط ۱۲۳ تعداد ۳۴ هزار و ۵۰۰ مورد بوده است در حالی که طی مدت مشابه پارسال این تماسها چهار هزار و ۲۰۰ مورد بوده است.
حقدادی افزود: آمار ثبت شده نشان از افزایش هشت برابری تماسهای مردمی با خط ۱۲۳ بهزیستی خراسان رضوی دارد.
استان خراسان رضوی دارای حدود ۶.۵ میلیون نفر جمعیت است.

کد خبر 23040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد