در رسانه | تربت حیدریه | ۲۰۰ کودک بی‌سرپرست یا بدسرپرست تحت پوشش بهزیستی تربت‌حیدریه

رئیس بهزیستی تربت‌حیدریه گفت: در حال حاضر این مرکز به ۵۰۰۰ معلول و ۲۰۰ کودک بی‌سرپست یا بد سرپرست خدمات ارائه می‌دهد.

زهره اقبال‌نیا در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: همچنین 4000 نفر از مددجویان این نهاد از خدمات مستمر سازمان بهزیستی استفاده می‌کنند و ۶۰۰ زن سرپرست خانوار هم تحت پوشش بهزیستی این شهرستان قرار دارند و از خدمات این نهاد در حوزه‌های مختلف بهره‌مند می‌شوند.

 وی با اشاره به خدمات مستمر سازمان بهزیستی افزود: این خدمات شامل کمک‌هزینه معیشت، امداد فرزندان، حق پرستاری و... است؛ امسال نیز ۳۷۰ تعهد شغلی برای این نهاد ابلاغ شده که در حال انجام است.

اقبال‌نیا بیان کرد: پرداخت مستمری به مددجویان بهزیستی بر حسب تعداد اعضای خانوار متفاوت است و در حال حاضر، زنان سرپرست خانوار بر حسب تعداد از ۶۳۵ هزار ریال الی چهار میلیون و ۸۰۰ هزار ریال دریافت می‌کنند. معلولان نیز به همین ترتیب از یک میلیون و ۸۸۰ هزار تا پنج میلیون و ۹۹۰ هزار ریال مستمری دریافت می‌کنند.

وی با اعلام این موضوع که ۵۸۴ پرونده در صف دریافت مستمری هستند، مطرح کرد: کودکان نیز از خدمات این مرکز بهره‌مند هستند و برای کودکانی که نزد خانواده نگهداری می‌شوند، ماهانه مبلغ ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال و کودکانی که در مرکز تحت مراقبت هستند، مبلغی بین ۶ میلیون و ۵۰۰ الی ۹ میلیون و ۲۵۰ هزار ریال پرداخت می‌شود.

راه‌اندازی ۶ مرکز مثبت زندگی در تربت‌حیدریه

رئیس بهزیستی تربت‌حیدریه اعلام کرد: با هدف ارائه بهتر خدمات به جامعه هدف به زودی ۶ مرکز مثبت زندگی در این شهرستان راه‌اندازی می‌شوند و پرونده مددجویانی که از خدمات سازمان بهزیستی استتفاده می‌کنند، به این مراکز واگذار خواهد شد.

وی تصریح کرد: این مراکز با توجه به محله‌محور بودن و انجام امور مربوطه به صورت الکترونیکی، خدمات‌رسانی به مددجویان را بسیار راحت‌تر خواهند کرد. برای راه‌اندازی مراکز مثبت زندگی موافقت اصولی دریافت و جانمایی این مراکز انجام شده که با اخذ پروانه فعالیت تا یک ماه آینده آماده بهره‌برداری مددجویان است.

اقبال‌نیا اظهار کرد: ۲۲ وظیفه سازمانی در سطح امور اجتماعی، توان‌بخشی و پیشگیری که برای بهزیستی تعریف شده، در این مراکز به مددجویان ارائه خواهد شد. این موضوع کمک موثری به تسهیل ارائه خدمات توسط این نهاد می‌کند.

وی توضیح داد: مراکز خدمات بهزیستی که تحت عنوان مثبت زندگی شکل خواهند گرفت؛ در حیطه و چارچوب فعالیت بهزیستی در سطح یک خدمات سازمان فعالیت خواهند کرد و با توجه به اینکه طبق برنامه ششم توسعه متولی سلامت اجتماعی، سازمان بهزیستی است؛ عمده فعالیت این مراکز در این زمینه است.

کد خبر 23039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد