ششمین جلسه شورای هماهنگی مدیران دستگاههای تابعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی استان مازندران برگزار شد

ششمین جلسه شورای هماهنگی مدیران دستگاههای تابعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی استان مازندران با حضور دکتر مهدی رازجویان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری به میزبانی بهزیستی مازندران برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان مازندران دکتر گوهردهی در این جلسه با اشاره به برگزاری همایش استانی شهرداران و همچنین جلسه‌ای با نظام مهندسی استان در حوزه مناسب سازی گفت: یکی از مهمترین رویکردهای اداره کل بهزیستی مازندران اهتمام ویژه در خصوص مناسب سازی اماکن و معابر عمومی در دستگاه های دولتی است.

مدیرکل بهزیستی استان مازندران  با اشاره به اینکه مناسب سازی تنها برای افراد دارای معلولیت نیست افزود:  بر اساس برآوردها حدود ۳۵ الی ۴۰درصد از افراد جامعه نیازمند استفاده از امکانات مناسب سازی هستند بنابراین سالمندان، کودکان و  زنان باردار از جمله گروه هایی هستند که موقتا یا دائما نیاز به استفاده از امکانات مناسب سازی شده پیدا خواهند کرد.

گوهردهی با اشاره به اینکه مازندران دومین استان کشور از نظر رشد سالمندی است تصریح کرد: با توجه به اینکه جامعه به سمت سالمندی پیش میرود ضروریست تا برنامه ریزی صحیحی جهت فراهم نمودن امکانات برای حضور مناسب و موثر سالمندان در فضاهای عمومی در دستور کار قرار گیرد. .

وی با اشاره به اختصاص ۳۰ امتیاز از مجموع امتیازات جشنواره شهید رجایی به موضوع مناسب سازی افزود: دستگاه های دولتی در چهار شاخص مناسب سازی از جمله ورودی، سطح شیبدار، آسانسور و سرویس های بهداشتی ارزیابی میشوند که در اخرین ارزیابی حدود ۳۳ درصد ادارات کل، این شاخص ها را رعایت کرده اند.

مدیر کل بهزیستی استان مازندران با اشاره به وضعیت مناسب ادارات کل از نظر رعایت استانداردهای مناسب سازی تصریح کرد:  انتظار میرود در ادارات شهرستانها نیز علی رغم فرسودگی ساختمانها یا مشکلات مربوط به عدم تملیک، نهایت تلاش برای سهولت دسترسی پذیری افراد دارای معلولیت بکار گرفته شود.

وی خواستار تعیین یک شعبه از هر بانک در شهرستانها برای استفاده افراد دارای معلولیت شد و خاطرنشان کرد: به پیشنهاد بهزیستی مازندران طراحی  ATM  مخصوص نابینایان در دستور کار قرار گرفته است.

در ادامه تفاهم نامه ساخت مسکن اقشار آسیب پذیر در راستای طرح اقدام ملی توسط مدیرکل کار تعاون و رفاه اجتماعی تشریح شد و مدیر کل راه و شهرسازی استان وهر یک از اعضای شورای رفاه  به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

در پایان دکتر مهدی رازجویان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران با اشاره به انعقاد تفاهم نامه تامین ۲۰۰ هزار مسکن توسط وزارت  راه و شهر سازی و وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی برای افراد کم برخوردار کشور گفت: از این تعداد ۴۲۲۴ واحد مسکونی سهم استان مازندران است که با شرایط تعیین شده در تفاهم نامه برای کارگران، زنان سرپرست خانوار، بازنشستگان و مقرری بگیران تامین اجتماعی واجد شرایط ساخته خواهد شد.

وی با تاکید بر اهمیت فراهم بودن زیرساخت های لازم برای ساخت این واحد های مسکونی خاطرنشان کرد: این امر تاثیر بسزایی در کاهش هزینه ها و افزایش بهره وری دارد چرا که مکان یابی اشتباه که فاقد زیر ساخت های اولیه از جمله آب و برق و گاز باشد، در پایان صرف هزینه های بسیار زیادی را به دنبال خواهد داشت.

رازجویان همچنین با اشاره به تشکیل کمیته ای زیر مجموعه شورای مسکن جهت ساماندهی احداث واحد های مسکونی در حاشیه شهرک های صنعتی برای کاهش هزینه های کارگران تصریح کرد: برای این منظور لازم است تا ضمن  شناسایی  اماکن مناسب، کارگروهی جهت رفع موانع و محدودیت های قانونی برای ساخت مسکن در حاشیه شهرک های صنعتی  تشکیل شود.

کد خبر 23015

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد