ملارد| کارگاه آموزشی ویژه سالمندان برگزار شد

کارگاه آموزشی با حضور خانواده افراد دارای سالمند در بهزیستی شهرستان ملارد تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، در این کارگاه که با حضور کارشناس شبکه بهداشت و درمان و همچنین خانواده های دارای افراد سالمند و مدیران مراکز سالمندان برگزار شد مباحثی در خصوص اهمیت رسیدگی به شرایط جسمی و روحی افراد سالمند مطرح شد. 

رئیس اداره بهزیستی شهرستان ملارد در این خصوص گفت: تاثیر و نقش سالمندان در خانواده، انکار ناپذیر است ، حضور یک سالمند فعال، متکی به خود و شاد در خانواده روابط عاطفی و  احساسی  بین اعضای خانواده را تقویت کرده و همواره به عنوان یک پناهگاه امن روانی عاطفی برای جوان ترها مطرح است و باعث ارتقاء سطح سلامت روان، افزایش اعتماد به نفس و احساس امید و انگیزه در بین سایر اعضای خانواده شده و روابط بین فردی و اجتماعی را گسترده تر و موثر تر می کند.

داود خادم در ادامه تصریح کرد: حمایت‌ اجتماعی سالمند باید بر اساس احترام به حفظ استقلال او و حرمت نهادن به نیازهای روانشناختی، عاطفی و اجتماعی وی صورت می گیرد.

وی با اشاره به بیماری های این دوران، افزود: به دلیل افزایش همه گیری بیماری‌های مزمن مانند دیابت و بیماری‌های قلبی ‌عروقی در سالمندان، این افراد بیش از دیگر شهروندان جامعه نیاز به مراقبت‌های سلامتی و اجتماعی دارند که اهمیت تغذیه و ورزش در دوران سالمندی بسیار حائز اهمیت است.

کد خبر 23000

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد