بازدید  مدیر کل بهزیستی استان قم از مراحل تجهیز و آماده سازی مراکز مثبت زندگی

مدیر کل بهزیستی استان قم با حضور در شهرک پردیسان قم از مراحل تجهیز و آماده سازی یکی از مراکز مثبت زندگی بازدید کرد .

دکتر مهدی پهلوانی در جریان این بازدید که به اتفاق احمد حیدری رئیس اداره مشارکتهای مردمی بهزیستی قم انجام شد ضمن بازدید از مراحل تجهیز و راه اندازی مرکز مثبت زندگی پردیسان (وابسته به موسسه خیریه مهر حسین (ع) ) اعلام کرد کار صدور پروانه فعالیت مراکز 26 گانه مثبت زندگی قم شروع شده است و بزودی این مراکز در 26 منطقه و محله شهر قم و شهرهای تابعه به چرخه خدمات بهزیستی اضافه خواهند شد .

مدیر کل بهزیستی قم خاطر نشان کرد طبق تعریف بهزیستی کشور : مراکز خدمات بهزیستی (مثبت زندگی)؛ مراکزی غیردولتی هستند که براساس بند ۴ ماده ۲۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت پس از کسب پروانه فعالیت، مجموعه ای از خدمات سطح یک سازمان بهزیستی را در بستر فناوری اطلاعات در راستای بهتر زیستن آحاد جامعه ارائه می‏نماید .

خدمات قابل ارائه در مراکز مثبت زندگی به شرح ذیل می باشد.

·  ۱-ثبت درخواست فرزندخواندگی و تشکیل پرونده اولیه

·  ۲-ثبت درخواست / تشکیل پرونده و پاسخگویی به مراجعین

·  ۳-مصاحبه اولیه

·  ۴-اخذ و بررسی مدارک

·  ۵-بازدید منزل

·  ۶-تحلیل، تشخیص و تعیین اولویت‏های نیاز مددجو و ارائه پیشنهاد برنامه کمکی

·  ۷-ارجاع درخواست ‏های جامعه هدف اعم از مالی (مستمر / غیر مستمر) و معرفی نامه

·  ۸-پیگیری امور مددکاری خانوار

·  ۹-ارجاع به مراکز سطح بالاتر و سایر دستگاه‏ها

·  ۱۰-نیازسنجی و داشته سنجی محلی

·  ۱۱-شناسایی داوطلبین، خیرین و معتمدین محلی و حمایت طلبی

·  ۱۲-شناسایی، بررسی و تحلیل وضعیت اجتماعی محله

·  ۱۳-تسهیل گری و تشکیل تیم محله / CBO و اقدامات اجتماع محور

·  ۱۴-شناسایی فعال جامعه هدف

·  ۱۵-ارائه آموزش‏های تشکیل و تحکیم خانواده

·  ۱۶-آموزش‏های مهارت‏های زندگی و پیشگیری از آسیب‏های اجتماعی

·  ۱۷-آگاه سازی برای پیشگیری از معلولیت‏ها

·  ۱۸-غربالگری سطح یک پیشگیری از معلولیت‏ها، ارجاع و پیگیری شامل: غربالگری بینایی، شنوایی، اختلالات ژنتیک، اتیسم و.... 

·  ۱۹- انجام استعلامات و پیگیری‏های مورد نیاز جهت: صدور و تمدید موافقت اصولی، پروانه تاسیس، پروانه فعالیت، پروانه مسئول فنی مراکز و موسسات غیر دولتی مندرج در بند‏های سیزده گانه ماده ۲۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت

·  ۲۰-اطلاع رسانی و معرفی خدمات سازمان

·  ۲۱-همکاری در اجرای طرح‏ها و برنامه‏های جدید سازمان

·  ۲۲-جلب مشارکت‏های مردمی اعم از نقدی و غیر نقدی

کد خبر 22979

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد